AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
825

Prisfråga bmw 740 -95

Vad kan tänkas vara rimligt att ge för en sådan vagn. Bilen har gått 10 000 mil och är importerad -97 samt är i ett gott originalskick med komplett servicehistorik. Utrustningsmässigt är det den normala utrustningen. dvs skinn automat ellucka m.m. Dock ingen navigator.

Något särskilt att se upp med på bilen som har rättats till på senare årsmodeller?

Tacksam för tips.

Thomas
Hej
Frågan har varit uppe 500ggr tidigare.
Bäst är att läsa tidigare trådar/inlägg Länk

//Lazze
Länk
alain
Hej thomas.
först, vill jag vällkommna dig på forum. jag ser att det är din fösta dag ombord. VÄLLKOMMEN!!!!!.
som Lazze sa innan det finns många såna frågor.
du sa att den är IMPORTERAD 97. med 10000 mil men vad är den för årsmodel??

MVH //Alain//
alain:

Års modell 95 det står så i alla fall i rubriken

Lazze:

Hur känns det efter att gått ner sig i model nummer :))har du bilder på din nya i så fall får du gärna skicka dom till mig/tack
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Hej,

10000mil på en 95:a? Jag skulle börja med att kontrollera mätarställningen hos t.ex BMW. De flesta ärliga 95:or har gått minst det dubbla. (Bli inte kär i bilen innan du har fakta om vad du köper. -Ett gammalt bilköpar-råd)
Hej!

anledningen till det låga miltalet är att ägaren som är den enda sedan -97 är bosatt större delen av året i Spanien och bilen bara körs en mindre sträck årligen när han kommer hem.Övrig tid är bilen garageförvarad. Följer man alla bes.papper samt servicehistorik så stämmer detta. Eller skruvas det mätare inför varje besiktning?

Vad kan tänkas vara ett rimligt pris om man utgår från att mätarställningen stämmer? Eller är det bättre att skaffa sig en nyare bil med 4,4 litersmotorn samt steptroniclådan?
alain
Hej ingen

ja ha. 95a 10000 mil? mycket underligt skulle jag kunna säga. men! det vet man aldrig!
Om finns servicebok väl dokumenterad med alla stämplar då det kan vara ett fynd, och det finns.
Köpte min 750 92a med 16000 mil och stämde.

Thomas! du vet var finns BMW mölndal eller motormänen på varbergsgatan, jag tror att en av dessa kan hjälpa dig med det.
Den importerades 97 .tror ej att det blir mycket rabat för den.
säljare vill säker känna pengar på grund att den har låg mil. jag har inte sett rubriken då vet jag inte hur mycket det gäller.

MVH //Alain//
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Thomas:

Om du kan få den för ~90-100.000 så är det en bra affär...

Mvh
alain
Hej ingen

ja, 95a e38 inte så dom, 90 000- 100 000 verkar vara rimlig eftersom den har låg mil, och den kan vara fräsh in och ut. plus att den har få ägare, ett bra fynd är alltid bra. det berör på ur mycket du vill lägga ut. annars slå till.

Lycka till med fynden!
MVH //Alain//
Scheckheft
Hej
Saker att se upp med vi köp kan du läsa här:
Länk
Som powertoy påpekar: kontrollera mätarställning hos BMW

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
Hej allihopa.

Var och tittade närmare på bilen idag och fick en bra uppfattning om den.

Finns lite stenskott på huven samt lite småmärken runt om. dock inget allvarligt. Den är rak och fin i plåten. Syns bara så tydligt med alla små märken på en mörk bil. Sedan visade ena displayen till klimatanläggningen "förarsidan" inga siffror vilket är ett ganska vanligt fel som jag har förstått. Dyrt att fixa? Förutom detta är bilen kanonfin med grå skinninredning som är kanonfin.

Bilen är inspection 1 servad för ca. 500 mil sedan vilket väl innebär att den dyra servicen kommer härnäst?

Är dock lite tveksam då jag helst skulle vilja ha en silverfärgad bil.
Känns lite trist att köpa en sådan här bil om färgen inte är den rätta för ens egen smak.

Lite villrådig blir man allt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.