AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.854

Fälgrenovering

Visa användare
80
Mr. M5
Alpina B10 V8 -98
325 -93
635 CSI -82
Köpte ny ny bil i höstas med något skabbiga lättmetallfälgar. Finns det någon billig firma i skåne som fixar till mina fälgar så att de ser fina ut igen?
Visa användare
306
bmwdriver
320i -99
318i -88
320i 2,5 -86 BMWCup Mod
Ska finnas en i Helsingborg, har tyvärr tappat bort namnet:-(

MVH bmwdriver
318is 1988
BMWCS#4324
Dr_Mario
jag är också intresserad av en fälgreparation, helst i Värmland/Närke men man kan ju åka långt för att få en fin bil:)
Det ska finnas någon i Karlstad som reparerar fälgar men lackering vet jag inte.
Lackering blir bäst med vanlig billack som de flesta (dyra) kvalitetsfälgar har.
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Hello Mr. M5!

Har hört talas om Fälgfixarna i Hbg, har dock ej provat dem själv. Finns även på nätet - www.falgfixarna.se

Gott nytt // Jimmy
Vill själv renovera mina orginal hjul till min M5:a.Jag ringde till Intera i Sthlm där jag bor, de ville ha 5-6 tusen för detta jobb. Är det vad detta jobb kostar?
BMW-Yoda
Ivar. Kan inte annat än rekommendera Intera. Dom gör ju allt med fälgen svarvar kanten lägger i där det fattas, riktar. Fälgarna blir faktist som nya. Har lämnat fälgar där själv och blev helnöjd. Med allt jobb dom lägger ner så är det ju rätt överkomligt.

BMW-Yoda
Ja 5000:- lät bra om dom gör allt för det priset inkl ev pulverlackering, jag skickade mina 17"hartge som jag hade på min 525a till kg racing i sundsvall och fick ge 3100:- för enbart riktning av fyra fälgar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.