AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.097

Recept på idiot-avgassytem till 518 e28?

"När bilen inte går nå vidare bra så får det låta mer än vad det går"

Såå=)

Jag vill bygga ett system, vill att det ska låta maximalt, fast inte gå över gränsen så det låter som avgassytemet är trasigt. Helst ett dovt ljud med massa hög volym=)

Hur ska jag bygga? 2-2,5 eller 3"?
Hur många dämpare? Enbart rördämpare?

Ös på med olika förslag!

(obs! inga förslag om att jag ska skippa min idé pga att det kommer bli jobbigt i längden med massa ljud och så, för när jag har tröttnat monterar jag tillbaka orginalsystemet)
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Börja med att bygga ett helt odämpat avgassystem med 2,5" rör. Låter det sen för mycket så sätt en ljuddämpare längst bak. Låter det fortfarande för mycket så komplettera med ytterligare en dämpare...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

2,5" med en rördämpare då?

vill veta hur jag ska dämpa för att ljudet fortfarande ska vara fint.. men mkt ska det låta
in
438
inkognito
E34 535-92
rördämpare ger skönt ljud

/Stefan K
men räcker en?
in
438
inkognito
E34 535-92
testa me en men jag tror att det blir ganska högt ljud om du sätter en långt fram o sen en längst bak. jag hade på förra bilen rördämpare fram o vanlig ljuddämpare bak o det vart ganska mullrigt ljud av det.

/Stefan K
Visa användare
156
sixpak
750i -90
på min har jag 3,5" från turbon till bakaxeln,därefter 3",bakre dämparen är en apple-racing multi frequency,och den främre sitter där katten satt,en walker bullit,båda är av absorptions typ,apple dämparen har en kammare emellan ingående och utgående rör,bilen låter knappt märkbart mer invändigt,man tänker inte på det, utvändigt så låter det väldigt sportigt för att va en diesel,effekt/vrid ökningen märktes tydligt,iofs så har 525 td/tds extremt dåligt utformat system från början.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.