|
|
|
|---|---|
|
hastighetsmätaren rycker ibland, ibland lite pendlar nån kilometer upp och ner, och ibland kan den pendla 20-60 kilometer och till följd av det så blir ju farthållaren ryckig, jag har bara använt den kanske 3-4 gånger under dom 4 år jag har haft bilen. Finns det nån som vet vad det kan bero på? | |
|
Verkar som givaren till mätaren, eller kabeln till denna. Troligen sitter den i ditt fall på bakaxelkilumpen, en iskruvad givare med en två-polig kabelanslutning. Vid kabelfel, kapa av kabeln en bit ifrån, skarva med krymplang osv och återanslut. FP |
|
|
E den import kan bero på fiffel i instrumentpanelen G-Nig |
|
| Okej, så är den svenksåld så kan det inte bero på fiffel i instrumentpanelen? | |
|
Det kan det vara men det är lite lättare att kolla upp Har haft en skruvad bmw från tyskland (asså har ej haft på 5 år som jag ägde bilen EN ENDASTE FEL ) Men..... Det gick ej att tex återställa Km när du vill veta distans + lite konstig i bensinmätare men inga "issues" med hastighetsmätare Där emot har jag det på min nya svensksålda 325 Rolig men samma jäkla fel på alla de bmw bilarna mycket El Alltid instrumentpanel och så fläkt färdatorns display osv. Jag var faktist nöjd som fan med min import kan ej säga en enda dålig grej I 5 år har jag inte ens bytt brommsbelägg!! Har själv kört på 5 år 9000mil (hade 10000 när jag köpte den en 93 525 och viste ej då att den var skruvad på mätarn) Den blev stulen jag sörjer ännu Min lycko bil fan! G-Nig |
|
|
Det skulle vara en välgärning om skrönorna med fifflade och skruvade bilar "normaliserades" lite. Självklart gäller det alla marknader, direktimport eller inhemsk försäljning spelar ingen roll. Samt att elsystemen i BMW inte skiljer sig nämnvärt från t.ex en VW med likvärdig utrustning. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.