AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
757

Ta bort airbagen?

Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Hej.

Är det nån som vet hur reglerna är när det gäller airbag??? Om det sitter original i bilen, hur är det då att ta bort den och montera i en sportratt. Och jag kan ju tillägga att det inte är jag som ska ta bort nån airbag. Det är min mamma som vill ha en snygg MOMO ratt i sin skoda.
Tack på förhand.

MVH Morgan.

Länk
Hmm, inte svar på din fråga, men det finns väl sportrattar med airbag..? Som förmodligen är snuskigt dyra, men ändå..

- psst, lita inte på ovanstående... ;)
Vaddå regler? Det är väl ingen lag på att du ska ha airbag? Säg till din mor att slita ut den bara... :-)

Mvh Elvis
Gemini__
Om det var min mamma som av ngn anledning ville montera bort sin airbag, skulle jag självklart avråda henne. Är det verkligen klokt att ta bort en sådan säkerhetsdetalj?

Mvh:
Thomas
Sen: Momo och Skoda? Är inte det lite som att sätta en Alpine DVD-anläggning i en gammal SAAB 90? :-)

Mvh Elvis
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Visst kan det tyckas onödigt att montera i en MOMO ratt i en sådan bil. Men jag kan tillägga att mamma verkar ha hög feber eller dylikt. För hon är helt inne på att bilen nu ska stylas. Hon vill ha sidokjolar, vinge, MOMO ratt och sportgrill och lite annat småplock. Så är det ju självklart en säkerhetsdetalj som jag personligen är rätt förtjust i. Men man kan ju inte lära gamla hundar sitta. Hon vill ju inte ens använda bälte. Så då är det ju bättre att vara utan airbag.
Jag undrade bara om det är någon som har koll på reglerna gällande detta. För Sverige är ju knappast känt för sina enkla regler. ;-)

MVH Morgan.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.