|
|
|
|---|---|
|
Nu äger jag en bmw 316 compact 95 årsmodell jag oxå :) Undrade vilken styrservovätska jag ska hälla i. | |
|
Tjena och välkommen till forumet. Det bör stå på locket till behållaren vad det är för olja du ska ha. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Tror att du ska vanlig ATF olja i den , det har jag i min 325a det funkar kanon. Skulle din olja inte vara röd så har Redline en servo olja , Powersteering fluid som e blandbar. Varför åka sakta när man kan åka fort! |
|
|
En polare sa det oxå, har inte kollat locket, men ska göra. Jag läste manualerna däremot, där stod det att man ska fylla servon med ATF-olja. Om det är nu ATF-olja man ska ha, finns det olika varianter av den? Är det nåt du själv kan rekommendera ? |
|
|
Välj en fin ATF olja om du e rädd om bilen , en helsyntetisk variant. Från t. ex Omega eller Redline. Varför åka sakta när man kan åka fort! |
|
|
Tack allihopa! raceman! Färgen på oljan är liksom "mörk beige" och inte röd. Jag tror det är den blandbara oljan jag ska ha :/ |
|
|
Kan vara röd olja som blivit missfärgad. Men sug ur all olja i behållaren å fyll på med en blandbar olja så e du på den säkra sidan. Varför åka sakta när man kan åka fort! |
|
|
Då gör jag det :) Jag väntar på lönen, ska serva bilen ordentligt :) |
|
| det brukar ju vara chf 7 el 11. är bilen importerad går det med vanlig atf olja | |
|
På locket står det CHF 7.1 only Det är en sån olja jag måste ha Länk Aldrig set/hört talas om CHF 7.1. Vet nån var man kan köpa den ? |
|
| BMW säljer den bl a. | |
|
Använd INTE ATF i din bil, då kan packningarna haverera. Säljs på BMW för runt 100-lappen per liter. På Micro kostar den nästan det dubbla... |
|
|
Tackar er grabbar!!! Får jag oxå fråga er vilken motorolja ni rekommenderar ? :] |
|
| Castrol SLX =) | |
| ju för fan :/ | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.