AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
789

chip? trim? lösa... 318 ?

Bitez
Jo, här om kvällen skrev jag frågandes om man kunde trimma 318ti -02-. Fick 4-5st svar. Men, skulle faktiskt vilja veta hur mycket effekt man kan få för en rimlig peng? (20000:- ej rimligt!) Och hur mycket effekt man kunde få ihop med luftfilter, avgas etc. etc. Och hur mycket man får av chip! Sjysst om ngn kunde svara så man vet vad det är man tittar efter :))))

ps. vart riktigt glad för responsen igår. Tack alla som svara :)
Ju
123
Jurgen
Bmw 320iA -93:a

MB Clk Cabrio -00:a
Ärligt så... bästa effekten och för de billigaste pengar får du om du, byter till en Bmw med större motor, inget illa menat ok , man vill du trimma din 318 så att de märks rejält så kostar det rejält också...! byta upp dig till en 6x:a!
Bitez
jooooooooooo, glömde ju lägga till frågan: Är det en myt med att man dödar motorn med chip, trim etc. Eller är påfrestningen minimal?????

thx igen, och igen och igen
Bitez
Jurgen... :)) Jag kunde nästan ana att svaret skulle bli så...

men har precis skaffat mig den, inga planer på att utvinna 250hk,- eller byta den. Kanske om ett år eller så, jag undrade bara om man kan få en 10-20 hästar till :))))
Ju
123
Jurgen

ok det e lugnt :) isåfall så får du köpa ett rejält luftfilter, glöm ej och avskärma det, plus en ny slutburk... men detta ger ingen märkbar effekt, mera ljudmässigt, men jag avråder dig till att chippa din bil... låt motorn vara original och fixa ett bättre ljud i den... luftfilter+slutburk.... ok...!
Ju
123
Jurgen

om du vill ha ut en 10 hästar mer.. så skit i det istället och fixa bara ett fint morrande ljud i bilen istället.... ! 10 hästar+ märks inte så mycket.. det är bara onödiga utlägg...
pi
25
pilsmo
318i -87
nu ska ja lyfta denna tråd igen...

Vad kan man göra för att få bilen lite piggare ? Alltså ingen HK ökning. Kan man trimma så den bara blir piggare ?

MVH

Gustav
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.