|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
trasiga fästen lät ju bra =/ /Stefan K |
|
| inkognito: ja det lät som dom hade gott om tid vid demonteringen. | |
|
Ikke for å være kranglete her nå, men må forsvare "foppa" litt.. Mener dere alvorlig talt at dere skulle ha ringt for å sjekke med forrige eier at det ikke er tjuvgods? Hadde noen kommet til meg og skulle kjøpe noe, og spurt om telefonnr til forrige eier for å "sjekke" opp om jeg var en tjuv, så hadde jeg blitt satans forbanna! En vellykket handel er basert på tillit. Føler man at her er det noe skumt, så holder man seg vekk, og føler man at det er ok, så er det ok. Visst kan man fundere over priset, men alle kan være i behov av penger, uten at jeg skal beskylde dem for å selge tjuvgods. Så lenge man bruker sunn fornuft, så bruker det gå bra.. "Jeg HATER folk som ikke kan innrømme sine feil! Det skulle jeg ha gjort om jeg hadde noen.." |
|
|
Med tanke på hur mycket stöldgods det cirkulerar vad gäller just M-detaljer till BMW är det nog på sin plats att göra en noggrannare koll på att grejorna är äkta. Sen, Foppa, fanns enligt din egen beskrivning några varningssignaler att gå på: 1. Grejorna var "billiga". Behöver inte betyda stöldgods, men ökar risken. 2. Sälja kompisens grejor? Varför sålde inte "kompisen" grejorna direkt till dig? Skumt tycker jag. 3. Trasiga fästen. Antingen har man haft bråttom... eller så har man varit slarvig. Inte bra nåt utav dem. Jag skulle vara mycket tveksam till någon som säljer M-delar utan att ha en egen M-bil i sin ägo. Micke |
|
|
Hmmmm.... Altså.. Jeg har 3 sett felger til salgs på börsen. De passer flere biler, og hjemme hos meg står det kun en M-bil. Ergo er det da mistenkelig? Jeg eier faktisk flere BMW's men kan bare kjøre en av gangen.. Jeg jobber til daglig som selger, og selger faktisk ganske ofte kompisens greier, men ingenting av det er tjuvgods... Best av alt er vel da at 3 av felgene i det ene settet jeg har er det spricka i, ergo er jeg ikke forsiktig med greiene, så da er det ihvertfall tjuvgods eller noe skumt... (den egentlige grunnen er gatusten, men hvem vet...) Ok at det finns mye skit ute på börsen, men dra ingen forhastede slutninger.... "Jeg HATER folk som ikke kan innrømme sine feil! Det skulle jeg ha gjort om jeg hadde noen.." |
|
| Jag anklagar inte foppa för att ha köpt stöldgods, jag bara gav honom (och alla andra) några goda råd om hur man kollar om saker är stulna eller ej. Visst kan verka lite paranoid men vill man vara säker så. Själv skulle jag aldrig ha några m-delar eller vita blinkers på min bil just pga stöldrisken, och det är ju helt banalt att man skall tänka så. Jag har tom sålt BMWn för att jag måste ställa den på gatan, då jag inte har nåt garage. Ganska tråkigt att ligga vaken om natten och undra vad som händer med bilen. | |
|
k1mzo, Nu framgår det ju inte vad säljaren hade för bil, om han hade någon. Men skulle du köpa din kompis M-paket om du inte själv hade en bil att sätta paketet på? OBS! Jag påstår inte att foppas M-paket är stöldgods. Jag vill bara försöka säga att man BÖR vara extra försiktig när man köper sådana delar på grund av den tragiska verkligheten med alla stölder. Micke |
|
Jirar |
Det finns verkligen vissa här på forumet som bara väntar på att nån skall skriva fel saker så att man kan hoppa på den personen då, PINSAMT LÅG NIVÅ. Det som är värst är dom som skall spela änglar och påstå att (jag minsann skulle kollat upp kvitto och tidigare ägare, färg på bilen ,reg nr mm mm. Skitsnack, kan slå vad om vad som helst att när man är inne på Powerbörsen och hittar nåt billigt som man vill ha till bilen så är det bara en fråga om hur billigt man kan få grejerna,inte vem som haft skiten tidigare |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Jirar, ett sådant uttalande säger mer om dig själv än om de som du kritiserar. Ängel eller inte, jag skulle aldrig i helvete köpa delar jag misstänkte var stöldgods. Det är helt enkelt inte värt det, oavsett prisskillnad. Det här står jag för, och jag skulle bli MYCKET förvånad om någon av de delar jag köpt till mina bilar de senaste 10 åren har varit stöldgods. För mig är det här ingen småsak, det är faktiskt frågan om häleri och påverkar i högsta grad våra redan dyra försäkringar. Handlar man tveksamma delar har man ingen rätt att gnälla över höga försäkringspremier! Rörande Foppas M-paket, så hade jag inte köpt det, i alla fall inte med den info han gett oss här i diskussionen. Å andra sidan är ju inte 5 papp billigt, kostar inte paketet runt 8 papp nytt på BMW? Snälla, maila till info@autopower.se om ni ser en annons som verkar misstänkt. Det finns många sådana, och då tar vi ändå bort en hel del av de mest misstänksamma. Vi funderar också runt vilka krav vi ska ställa, tex använder de som annonserar stöldgods oftast en hotmailadress och ett oreggat kontaktkortsnummer. Alla idéer för att stävja häleri är välkomna! mvh Johan |
| Jirar: Man känner andra som man känner sig själv. | |
|
Johan: Väl talat, men att vara ärlig även om det kostar lite mer verkar att vara helt främmande för många, även några deltagare i detta forum. Jirar: Du hymlar i alla fall inte om din inställning. Är det billigt så är ursprunget ointressant. Och du är inte ensam, det går ju tydligen att få avsättning för stöldgodset. Mest avslöjande är väl att du anser dig kunna "slå vad om vad som helst" att när "man" är inne på börsen så gäller bara priset, "inte vem som haft skiten tidigare". D v s du påstår att de flesta gör som du, och de som kritiserar detta håller på med "skitsnack" och befinner sig på "pinsamt låg nivå". Vad är lägst nivå, att kritisera ev. köp av stöldgods eller att påstå att dessa köp är ok bara de är billiga?? Mvh Janne |
|
Jirar |
Har aldrig sagt att det är ok att köpa stöldgods om man vet om det. Men jag står fast vid att om man hittar nåt som verkar schysst och till ett bra pris så frågar dom flesta här inte mer om det. Frågar man eventuell säljare om vart eller varför han säljer sina prylar och får ett svar på det så lägger man nog inte ner nån mer tid på det. Jag tycker fortfarande att vissa hoppade på Foppa och bara klankade ner på honom. Alla gör vi våra egna bedömningar om saker och ting, om han sen hoppades på att grejerna inte var stulna så ger det ingen annan här anledning att säga emot det. Typisk Svensson mentalitet, alla skall spela så smarta ,ärliga och fina människor. |
|
Jirar: Man tror inte att det är sant när man läser din inställning. Nu förstår jag hur det kan finnas en marknad för stulna saker. |
|
|
Väl talat Jirar! Kunde inte sagt det bättre själv. En typisk Svensson att hålla på så som du beskriver. Jag har under veckan haft god lust att bara sluta använda detta forum pga att det finns folk som håller på så här med påhopp och liknande. Tack vare detta har jag blivit på riktigt dåligt humör. |
|
| Är det fult att vara ärlig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ni verkar ju inte kloka! Det hela beror ju på hur rymligt samvete man har. Och det vet nog de flesta när man har gått över gränsen. | |
|
ml99: Du fattar verkligen inte vad Jirar menar? Lite OT: Visst är det helt fantastiskt angående denna tråd att den ens fortfarande existerar! Är det inte så att forumet ska vara trevligt och roligt? Det trodde då jag. Varför man tar inte inte bort denna tråd där det finns folk som gör påhopp som orsakar tråkigheter? Istället tar man som ett exempel bort ett inlägg som jag gjorde där jag tidigare i veckan undrade om någon visste vilken dimension jag skulle ha på ett par M3 cab fälgar? Orsak: "Lyftning av inlägg" Herregud säger jag bara...skärpning! Lessen och besviken blir jag. |
|
|
Jirar: "Typisk Svensson mentalitet, alla skall spela så smarta ,ärliga och fina människor" Jag tror att medelsvensson är en ärlig person som inte skulle köpa stöldgods om han hade misstankar om att det var det. Om alla "Svensson" skulle vara så oärliga som du antyder så skulle det väll knappt finnas något annat än stöldgods på börsen. Som tur är så ligger det inte riktigt till så. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
| Foppa: Vad ska jag fatta? Ni verkar ju inte kloka!! Eller är det ett skämt? | |
|
En sådan här tråd förtjänar inte att tas bort. Det är viktigt att upplysa folk om att försäljning av stöldgods även kan förekomma på denna site såsom på blocket och liknande siter. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
J.Dredd: Jag håller med dig om att försäljning av stöldgods skall inte accepteras att annonseras på powerbörsen och andra annonssiter men jag tolererar inte att folk hackar på MIG! Det är rent ut sagt skitdålig stil. Att jag hoppas att det jag köpt/köper och det andra köper på internet inte är stulet är väl för f-n solklart! Är det några konstigheter med det? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.