|
|
|
|---|---|
|
Hej! När jag trampar ner kopplingen hör jag gnissel. Vad kan detta vara? Hur får jag bort gnisselt. | |
|
Skulle tro att de är där vajern går igenom golvet som du ska smörja med fett eller liknande. Jag hade det problemet på min e36a iaf. hörs de även utanför bilen så kan de vara i kopplings cylindern och då blir de jobbigare att smörja upp. Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
| låter utifrån motorutrymmet. Man hör tydligare utifrån iallafall. | |
| Jag har också kopplingsgnissel i min E46 328. Ljudet hörs mest utifrån, in hörs knappast något alls ifall motorn är igång. Jag lät kolla upp det hos lokala BMW försäljaren och de påstod att ljudet kommer från kopplingspaketet. Inget som går att smörja i mitt fall alltså :( De sade att ljudet troligen försvinner ifall man byter hela skiten. | |
djhenk |
Har också samma skit på min E46 -99. Gnisslar så mycket från kopplingen att man skäms inför varje stopp och växling... Speciellt när man är i stan ibland folk.. :( |
|
På min E46 -02 har jag också ett 'knarrande' gnissel underifrån bilen när jag trycker ner kopplingen. Har inte orkat ta reda på vad det är, men jag tycker det låter som att det är kopplingscylindern som låter. Bilen ska snart in på Insp II, så då får väl pajasarna på BMW Solna kolla upp det.... /// Gunnar E. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.