AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
652

Sävlig acceleration...

Hej , jag har ett problem med min bil som då och då känns tvekande vid acceleratin vid ca 4000 varv ; men liggar jag kvar där ett tag å gasar sen så drar den kanonbra. Den kan gå jättebra ett par dar men sen kan den plötsligt bli så sävlig. Undrar om nån vet vad felet kan vara eller har samma problem? Va på bmw å dom dömde ut lambdan å sa att den inte kan feta på soppa. Men har för mig att lambdans uppgift är väl att magra av å inte feta på. Ska jag tro på deras uttalande?

Varför åka sakta när man kan åka fort!
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Jag har samma ibland.. jag fick samma svar. de sa också att det kunde vara en tändspole som håller på att blir dålig.

Men har kanske löst problemet. har tyckt det luktat lite bensin mer o mer.. oftast i början när man startat den, men det läcker bensin någonstans fram under bilen. så jag får hoppas på att det bara är detta.-
Ok. Visst skulle det kunna vara en tändspole som börjar bli dålig , men har vart likadan sen jag köpte den. Har nu kört ca 4000 mil på ett år och tycker den borde pajat nu.

BM
147
BMW_66
e46 330ci cab -01
Tjena!!

Jag hade samma problem, så jag bytte tändstift o allt blev bra men inte direkt efter jag hade bytt, utan
jag fick köra lite med bilen sen efter några 4-5km blev den kanon. :)

lycka till
Ok. Jag har provat lite olika stift i bilen å tycker att efter varje gång att den går bättre men det håller bara i sig kanske 600-700 mil , stift borde väl hålla längre än så?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.