|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Stoffe, tror du att en sån sönderstylad bil har gått hårt. Ser ju ut som en putsbil. Han hade väl något pris från Vallåkra bl a. Mr C |
|
| Gällande prestandan tror jag på Stoffe. 528 har en större motor samt ett bättre cw värde. De siffror som återfinns i medellguiden är BMW:s egna om jag inte missminner mig. Sen finns de ju de som hyllar Bilsport högre än vad en muslim hyllar Koranen. Bilsports siffror har alltid varit väldigt suspekta. Kanske testar dom bilarna i nedförsbacke? Bilsport är och förblir en tidning för panka raggare bestyckade med gamla volvohinkar... | |
|
Hej bjoerck ! Min fråga till dig är vad läser du ? "Bilsport är och förblir en tidning för panka raggare bestyckade med gamla volvohinkar" MVH Tony B BMW 525i |
|
|
Mr C: Om den hade varit en "sommarbil" eller enbart entusiastbil hade den troligtvis inte gått 15000 mil på 6 år...naturligtvis svårt att spekulera i men bara en kvalificerad gissning... Men priset tycker jag fortfarande är löjligt högt, tror nog mer på 110'...och det lär knappast hålla i två år...tänk på att E46:orna börjar komma ned i pris nu, samt att en face-liftad version av denna släppts. |
|
| Såg nu att säljaren ändrat sitt pris till "högstbjudande"...kanske kan ge bilen ett rättvisare pris som både säljare och köpare är nöjd med? | |
|
"Högstbjudande" har han haft hela tiden. Men han går inte under 135.000:- eller 125.000:- utan fälgar säger han. 110-115.000:- tror jag den kan vara värd!?????? |
|
|
Jag tycker att den inte är värd mer än 100' av de orsaker jag tidiagre beskrivit. Att tänka på med denna typen av bil är att desto äldre en stylad bil blir desto mindre attraktiv blir den då det t ex är större risk för rost under eventuella kjolar, jättefälgar sliter på bilen etc etc...dessutom om det finns invändig styling finns risken att den upplevs negativ av många....det skiner igenom att jag gillar orginal bilar....kom i håg att jag inte är ensam om det....:-) Simon |
|
|
Orginal hade min bil varit ungefär lika snygg som en brandgul 240. En icke nerlackad E36:a är en sorglig syn. Vita blinkers, nedlackning och ett par schyssta fälgar sen har man en snygg bil! men original...nääää inte e36:an iaf! Me Be M3 Wannabe! =) |
|
|
Smaken är som baken, visst är nedlackat snyggt, det tycker jag med...vita blinkers är ok för mig...men själv ser jag inte att det skulle vara snyggare. Sedan anser jag att man totalt kan förstöra en bils utseende med fälgar som inte harmonierar med bilen...oftast är det orginalfälgar som gör det anser jag...hursomhelst...bra att du är nöjd med din bils utseende! Simon |
|
|
simon_en Klart man kan förstöra en bil med fel fälgar men orginalen brukar inte va några skönheter. Krysseker fälgar med ballongdäck eller nått =). Riktigt nöjd e jag väl inte, inte än iaf Ska byta fälgar själv, har m3 fälgar nu som satt på vid köpet men nä nått annat trevligare ska de bli till våren. God fortsättning! Me Be M3 Wannabe! =) |
|
| MAX 100 000:- | |
Marquez |
För 135 lär han nog få ha kvar den bilen! Finns ju en blå 325'an Importerad som enligt killen ska klassas som Sv såld, Feta fälgar mm. Han begärde 110' om jag inte missminner mig. 135 är alldeles för mkt för en 325'a. Även om den är väldigt speciell. 110-115 tycker jag är max! Om ens det... Mackan |
|
Ring honom o bjud 110MAX vill han inte så kan du säga att han kan ringa tillbax om han ändrar sig. Killen ska nog köpa en m3 när han sålt 325 så brukar det vara och när han hittat rätta m3:an då släpper han sin bil säkert.. 135 för en 325 då ska jag gå o slänga på 19" o Rieger kjolar sen kan jag köra några hårda mil o annonsera för 170000:- vad sägs.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.