|
|
|
|---|---|
D-diddy |
Jag har M-chassie på min 328 -99. frågan är då. är det m3-fjädrar eller är det någon egen fjäder till m-chassiet? Anledningen till frågan är att förre ägaren har satt på orginal 328 fjädrar fram vilket resulterar i att bilen ser ut som en ralleybil fr. tidigt 80-tal. hjälp och fjädrar önskas. David. "The unattainable is invariably attractive" |
D-diddy |
Ingen som vet om det är samma fjädrar på m-chassiet som på en m3???? David "The unattainable is invariably attractive" |
|
Nej M3:an har speciella fjädrar. 328:an har samma fjädrar som 320, 325. M-Tech sänker 15mm mot original. _______ //Niklas |
|
|
Sänker verkligen Mchassie bara 15mm ? Jag trodde sportchassiet sänkte 20mm och Mchassiet 30mm. |
|
|
Finns det sportchassiet på e36:or?? Jag torde de bara fans M-chassie. //Ville |
|
| power_1333: Jag är osäker på om sportchassie finns på E36 , till e34 finns vet jag med säkerhet. Tycker ändå 15mm låter lite för Mchassie..men det kanske är så? | |
D-diddy |
men BMW måste ju hålla m-chassiefjädrar i lager antar jag?? David "The unattainable is invariably attractive" |
| Jo det finns att beställa hos BMW. Jag ringde och hörde mig för om Mchassie för någon vecka sedan men jag blev rätt avskräckt då jag fick höra priset. Så i mitt fall tänker jag bara köpa någon sportfjädersats hos Motornord som sänker 30/15 eller hos www.nfs.nu | |
D-diddy |
jo men jag har ju allt förutom felaktiga fjädrar. fjädrarna kan ju inte vara så dyra? David. "The unattainable is invariably attractive" |
D-diddy |
Finns det någon som har ett par orginal m-chassie framfjädrar liggande? eller andra med liknande sänkning? David. "The unattainable is invariably attractive" |
|
jag har ett par m3 fjädrar liggandes har dock gått ca 10 000mil Min bil Länk |
|
D-diddy |
passar M3-framfjädrar rakt av på ett M3-Chassie???? David. "The unattainable is invariably attractive" |
|
Ett M-chassi på exempelvis 328i är inte samma som orginal chassit på en M3a... Sne kanske dte kan passa med M3 fjädrar tex ändå... Men orginal så är m-chassi inte samma som M3ans /Jonas |
|
|
Fjädrarna passar ej. M-tech och "vanliga" fjädrarna är cylindriska medan M3:an har koniska fjädrar. Fjädertallriken på fjäderbenet är mycket mindre på M3:an. _______ //Niklas |
|
D-diddy |
man tackar för alla svar. David. "The unattainable is invariably attractive" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.