|
|
|
|---|---|
|
jag var och hämtade en 528i -82 idag, provkörde den förrut och då gick den klockrent... När ja startade den så hängde sig startmotorn, den gick även när ja vridigt nyckeln till 0-läge, den gick i ungefär 15 sekunder innan den stanande och då slog centrallåset några gånger. sen när ja åkte därifrån så gick den inte rent, svarade inte bra alls på gasen och bluddrade men ja trodde det var för det var lite bränsle. åkte till macken och stängde av den och då var batteriet totalt tomt... kablade igång den och den startade utan problem men var fortfarande "svag" och går rent i korta intervaller på full gas. körde hem den och det var fortfarande lika tomt batteri... är det nån som kan ha nån ide vad det är? centrallåset hade det varit nått problem med förut, det spårade ur och låste/låste upp konstant så han sa att dom hade plockat bort relät till det (?) blinkar för omkörning i sommar | |
|
(hittade inte vart man ändrar inläggen så....) kom på att varvräknaren dör under ungefär 2200 varv och ekonomimätaren (den under varvräknaren) går i topp så fort man nuddar gasen och noll när man släpper den igen.. ---------------------------------------------------------- blinkar för omkörning i sommar |
|
|
har nu hittat felet, det var NOLL laddning från generatorn. Den går som den ska när batteriet har stått på laddare elelr när man kablar från en annan bil så det är det felet men har inte lyckats fixa felet =( har bytt kolhållare och laddrelä utan förändring, har ryckt å pillat på kablarna frå generatorn men dom kändes sitta som dom skulle... hur är kablarna från generatorn dragna? det är från den via startmotorn till batteriet eller ?? det är inge bra väder att kolla det å ja skulle ha haft bilen imorrn så är det nån som har en ide vart det felet kan sitta ? ---------------------------------------------------------- blinkar för omkörning i sommar |
|
|
(nu har ja säkert svarat på min egen tråd igen) klippt å klistrat härifrån forumet "Fungerar laddningslampan i instrumentet? Om den är trasig så laddar inte generatorn, den lilla sladden som sitter på generatorn är kopplad till lampan i instrumentet." är det så "dumt" ?? jag har noll laddning så om det vore så simpelt så vore ja glad...... ---------------------------------------------------------- blinkar för omkörning i sommar |
|
|
Det är nog så... =) Men du kan ju inte beskyllas för att ha fått för mycket hjälp från forumet... Mvh |
|
|
den grova kabeln går till batteriet, ev ihopkopplad med den grova på startmotorn. Har du ingen multimeter? mät så att du har batterispänning på den grova på generatorn. Hur verkar jordningen av generatorn se ut =lika viktigt som den grova på generatorn. lyser laddningslampan med påslagen tädning? även om lampan är trasig så borde generatorn ladda men från ett högre varvtal. FAF |
|
|
har tyvärr ingen mätare, men alla kablar ser bra ut, jordningen är bra men upptäckte att lamp(fan) är trasig.... nu funkar det som det ska igen =) ---------------------------------------------------------- blinkar för omkörning i sommar |
|
|
Startmotorn hängde sig på min bil också förut. Kom fram till att det bara var batteriet. Köpte nytt batteri för ca, 2 år sedan. har bara hänt en gång till och det var nyss, kan ju bero på att batteriet har varit i ett kallgarage i 1 år. Har laddat det nu. Är du säker på att bilen har noll laddning, bilen behöver ju inte starta för att du laddat batteriet. Kan ju vara dit batteri som är helt slut och inte tar upp laddning...... 4 celler var helt slut på mitt förra batteri. Lyste inte din laddningslampa på tändningen? |
|
|
batteriet som satt i när ja köpte den var splitter nytt, det andra ja testade med plockade jag ur min andra 528 och det är ungefär 2 månader gammalt så det är inte det japps, det var lampan, hoppas ja för den var trasig å nu går den bättre, har ite testat riktigt för det kom snö och jag har sommardäck på ---------------------------------------------------------- blinkar för omkörning i sommar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.