|
|
|
|---|---|
pickup |
Behöver råd på vad det kan vara för fel på min bil. Det är en 320 88 med 89ans 325 motor. Problemet uppkom förra lördagen monterade på nya fälgarna tvätta av bilen m.m. åkte hela kvällen och bilen gick som en klocka. Stängde av bilen och skulle senare starta den men den vägrar. Provar dagen efter och då startar den o går fint.stänger av den för att prova om den startar igen men inte då. motorn går runt o allt verkar frid o fröjd. Bensin finns i tanken. Har någon råkat ut för samma problem som kan ge mig tips på vad jag ska kolla. har redan provat att brygga relät men det hjälpte inte. |
|
Testa byt eller mät upp termotidsgivaren (den blåa givaren), den känner om motorn är kall eller varm. Om den ger fel värde så tror styrboxen att bilen är kall och öppnar kallstartinjektorerna och motorn blir sur. Kan vara tomgångens stabiliseringsventil också.. MVH Danne |
|
|
Dr Stein: om tomgångsventilen var kass så borde bilen åtminstone starta tycker man ju! även om det skulle vara stängd hela tiden så skulle bilen ändå starta, för att dö efter en stund...ventilen skall ju bara reglera luftflödet genom spjället så att tomgången hålls stabil, den skall ju inte göra så att motorn inte går att starta! men konstigare saker har ju hänt :) MVH Johan K |
|
|
Jo logiskt sett. Men Motronic är inte alltid logiskt. =) Jag har själv lite problem med min 325:a. Har provat mäta upp lmm, stabiliseringsventil, lamndasond, termotidsgivare (bytte den dock iaf). Enligt Haynes så är alla dessa delar trasiga. Alltså, lita inte på haynes mätvärden. Bättre att fråga på autop istället. |
|
pickup |
Känns som jag provat och mätt det mesta nu..=/får ringa imorgon o kolla om dem har tid att ta sig ann min bil på verkstaden.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.