AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.249

Ni som har M3 E46...

Sida 2 av 2
cyberkallen: hur kan du ha bokat en M5 T när BMW M inte tagit beslut för tillverkning??

Hur trivs du med nya S4:an? Mkt trevlig bil!

MatroxMGA: Naturligtvis är den inte bokad hos fabriken utan jag är bara med på en lista hos min lokala BMW-månglare ifall den går i produktion. Om inte...tja den nya E55:an skulle kanske passa?

Detsamma gäller för övrigt även för sedanen. BMW tar inte emot några officiella ordrar så länge bilen inte finns.

S4 är en alldeles utmärkt familjebil vilket passar situationen hemma just nu. I övrigt saknar jag M3:an. ;-)
Ännu en fråga.... vågar man köpa en M3:a från tyskland som är en 01:a? lågmilare...

jag menar hur vet man att allt är åtgärdat vad gäller motorn? försäljaren vet inget om bilen, alla papper är i sin ordning dock. Jag tjänar ju en hel del pengamässigt på det hela om jag köper beg. men är lite rädd att man kan få trubbel om ngt skulle gå fel... är ju en hel del pengar även för en beg....händer ngt med en ny svensksåld bil är det ju ingen snack om saken sas....
m3
23
m3e46
F36 Gran Coupe xDrive 2016
Tjena,

Det tillbehör jag är mest nöjd med är Bluetooth. Har haft mycket nytta av det! Sen 19" och Nav. Prof. Att jag inte valde till TV-funktionen är inget jag ångrat, skulle liksom ändå aldrig bli av att jag skulle sitta och glo på tv. Det mest överreklamerade tillbehöret var H/K-systemet, gillar det inte särskilt mycket. Visserligen korrekt tonal balans och hygglig ljudkvalitet men inget som övertygar och väldigt tunnt i basregionen, här blir det till att modda på egen hand. Har inte SMGII men saknar det inte heller, klart personlig smak, jag provade både SMGII och vanlig manuell och fastande för det senare, men det är jag det!

"there are only 10 kinds of people...those who understand binary and those who don't..."
Mr
134
Mr M3E46
M3 E46 02 328 touring 96
Själv har jag allt ink telefon. Det som fattas är tv tycker det är helt onödigt

I dont drive fast
But i fly low
Nja, jag tycker fortfarande att H/K är ett helt OK ljudsystem för det priset som man får ge (10 högtalare + förstärkare + 2 aktiva subwoofers för 8 700 sek) även om det inte är jättebra.

Vet inte varför men mina högtalare låter mycket bättre nu efter många timmars spelande. Själv så valde jag H/K men jag hade planer på att installera ett bättre system längre fram.

Som jag skrev ovan så är det ganska komplicerat att uppgradera eftersom man använder balancerade signaler och flytande jord som är ett ganska smart sätt att eliminera störningar.

Ett komplett system med nya högtalare, delningsfilter, subwoofer och ett eller flera slutsteg som tar balanserade signaler går på minst 20 000 sek om det ska ge ett bättre ljud.

Se länkarna nedan för två bra exempel.

Länk
Länk

/RS2

ev
208
evers
M3 Smg -02
540iM Touring -99
varför finns inte m3an med faceliftfronten? eller gör den det?
An
78
AndersM3
M3 E46 -02 CAB SMG
Jag har H/K i min M3 E46 Cab och tyckte det lät ganska tunt. Min M3 E46 Cupe´ var bättre. Jag har ju en enkel sub i skidluckan men den räcker inte riktigt till. Jag tog då och satte ett Piooner basrör under handsfacket. (det lilla röret ) som kläddes i svart filt lika mattor. Det blev en väldig skillnad och kostade installerat 4 tusen.

Anders-M3
Visa användare
383
MM
Bmw 330d touring -06
Vad kostar en fullutrustad M3:a?
MM: Vid en lätt summering fick jag det till 734', dvs 180' i xtra utrustning.
Em
215
Emm
M3 Coupé -05 (svart/svart)
S6 Avant -07 (svart/svart)
Så här utrustade jag min M3 Coupé -02 (enl. dåvarande listpriser):

Grundutförande…536 000 kr

Fabriksmonterad exteriör extrautrustning:
- Borttagning av modellbeteckning på bakluckan…0 kr
- Borttagning av spoiler på bakluckan…0 kr
- Exteriörlister i högglanspolerad Shadow-Line…4 600 kr
- Metallic-lack (Safirsvartmetallic som på CSL!)…22 400 kr
- Parkeringshjälp PDC…3 800 kr
- Regnsensor…900 kr
- Värmereflekterande klimatkomfortvindruta (inkl. grön överkant)…2 600 kr
- Ytterspegelpaket (elektriskt infällbara och eluppvärmda backspeglar)…1 700 kr
= Delsumma…36 000 kr

Fabriksmonterad interiör extrautrustning:
- Barnstolsfastsättning Isofix…0 kr
- Breddinställning av ryggstöd fram inkl. eljustering av svankstöd…7 000 kr
- Förvaringspaket (armstöd fram, mugghållare bak, extra eluttag bak, m.m.)…1 600 kr
- Golvmattor av velour…1 100 kr
- Icke-rökarpaket (förvaringsfack i.s.f. askkoppar)…0 kr
- Interiörlister i borstad Titan Shadow (ingår i Utökad läderklädsel)…0 kr
- Solskyddsgardin för bakrutan (elektrisk)…2 600 kr
- Stöldlarm med fjärrkontroll…4 300 kr
- Utökad nappaläderklädsel Spirit (svart)…12 800 kr
= Delsumma…29 400 kr

Fabriksmonterad ljud- och bildutrustning:
- CD-växlarförberedelse…600 kr
- Hi-fi högtalarsystem Harman/Kardon…8 700 kr
- Radio BMW Business (med frontmatad CD-spelare)…0 kr
= Delsumma…9 300 kr

Verkstadsmonterad extrautrustning:
- BMW bagagerumsmatta i svart formgjuten plast…600 kr
- Defa eldriven motor- och kupévärmare Defa (med gren-och kupévärmaruttag) inkl. montering…5 000 kr
= Delsumma…5 600 kr

= Totalsumma (bilen uttagen juni -02)…616 300 kr

Utrustning jag valde bort är:
- 19"-hjul…16 500 kr
- Airbags bak…3 800 kr
- CD-växlare…4 100 kr
- Elglastaklucka…9 900 kr
- Navigator/TV med röststyrning…35 800 kr
- SMG2…34 200 kr
- Telefon GSM/Bluetooth…14 200 kr
Därmed skulle totalpriset för en maxutrustad bil hamna på 734 800 kr…

F.ö. är bilen nu till salu. Har endast gått 700 mil (hobbybil, ej bruksbil) och är så nära nyskick en begagnad bil kan vara :-); intresserade får gärna höra av sig till Jyri på Borgs Bil.
Emm:

Finns inte på Bmws hemsida om man söker på begade bilar?

700mil på nästan 2 år hade aldrig kunnat hålla mig att köra så lite:))

/S

Ps.När får vi se din nya den 17 kanske?
Em
215
Emm
M3 Coupé -05 (svart/svart)
S6 Avant -07 (svart/svart)
Bilen ligger inte utlagd på annons än -- väntar in lite mer vårkänslor på köparsidan... :-) Men det går som sagt bra att kontakta Jyri på Borgs Bil redan nu.

Visst är det en fantastisk bil, men är man van med sportiga bilar är det inte svårt att hålla sig till låga miltal -- ingen vardagskörning och inga långresor (har annan bil) och nästan enbart sommarkörning...

Jag hoppas ha M Coupén klar tills dess -- till skillnad från M3:an kommer denna inte att vara original precis. :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.