AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.247

Ni som har M3 E46...

Sida 1 av 2
Det finns ju en djungel av tillbehör som man kan spendera alla sina $$ på men är det ngt Ni ångrade att Ni köpte eller ångrade att Ni INTE köpte?

Min spec ser ut enl följande:

Taklucka
SMGII
Sidostöd eljusterbara
PDC
Förvaringspaket
Metallic
Larm
Interiörlister alu...

bara lite nyfiken så man inte missar ngt eller tvärtom...
dessutom är alla BMW handlare snåla på att sälja M3:or? vissa ger inte mer än 7% rabatt och det är inte förhandlingsbart... hur bra försäljare e man då? då går jag vidare.....

tack på förhand!!
esoril:

Navi?`
H/K anläggningen?
Armstöd fram?
Velour mattor?
Solgardin?
Infällningsfunktion på sido speglarna?
Sidoairbags för baksätespassagerare
Stänk skydd fram?

Har ett vagt minne att någon fick 8-10% i tillbehören när han beställde en ny M3

Vilken färg kombination har du valt?
En liten rättelse dessa ovanstående saker är sådana som jag har på min och skulle inte tänka vara utan:))

Tackar starre, men bygger hellre egen stereo och navin kostar för mkt. min gräns vad jag vill lägga på en bil är redan överskriden :-) däremot stänkskydd kan vara bra fram....

tänker nog ta silver... för enkelhetens skull...
estoril:

ok gällande stereo finns det några disskusioner om det sök på M3 och stereo tror jag

Armstöd kostar inte så mkt och är guld värt specielt vid längre resor.

Stänkskydd på en silverfärgade hmm vet inte riktigt hur det ser, men även det guld värd. Finns inget specilet för M3 utan det ska passa med 330 skydd.

Du borde få mig dig rengörnings medel för skinnet oxså se under gör det själv.
Hej! Detta är tillvalen som jag gjorde vid min beställning. Mitt val på orginal-tillbehör var ganska enkelt med tanke på att jag saknade ett par saker i min 01:a. I övrigt är jag mycket nöjd med nedanstående saker.

302 - Stöldlarm med fjärrkontroll
313 - Elektriskt infällbara ytterspeglar
358 - Värmereflekterande vindruta
403 - Elektrisk glastaklucka
415 - Solskyddgardin för bakruta
423 - Velourmattor
473 - Armstöd fram
490 - El. breddinställning främre ryggstöd
493 - Förvaringspaket
609 - Navigationssystem Professional
672 - CD-växlare
674 - HIFI Högtalare, Harman / Kardon
792 - M LM-fälgar, Dubbeleker 67 19"
601 - TV-Funktion (I komb med 609)

Även om man skaffar man sig en bra bas på tillval så finns det ju ändå alltid en dubbelt så lång lista på extra godis som man vill ha! =)

Lycka till med din beställning!

MVH / Jacob
Glömde två saker.

* N5SW - Nappa läderklädsel "Spirit" Svart

* Individual metallic lackering

Ett bra tips för den som beställer sin nya BMW idag med 609 - Navigationssystem Professional är att se till att man får enkel CD bakom skärmen och inte kassettbandspelare som är standard. Har för mig att det inte kostar något extra dessutom. Smidigt att ha.

/Jacob
Navi är nästan ett måste idag vilket också syns på begagnat priserna. H/K högtalarna med förstärkare är ett mycket prisvärt alternativ framför allt eftersom BMW använder balanserade signaler och flytande jord vilket gör att det är en mindre vetenskap att få ett riktigt bra ljud om man ska installera stereo själv. Förutom allt ovan så skulle jag också lägga till Bluetooth telefon förberedelse. Jag gillar inte heller aluminium interör listerna om man ska ha SMG II eftersom vissa detaljer då fortfarande är i titan shadow. Här har du den kompletta tyska listan med alla möjliga tillval som går att beställa.

Länk

/RS2

estoril:

Något jag saknar är PDC vill ha

Jacob_M3:

Vilken färg valde du?
Starre:

490 - Estorilblå metallic :)

Angående PDC så är det något som inte jag saknar faktiskt. Tycker inte att det är så snyggt att ha dom "prickarna" i bakspoilern. Funderar däremot på en backkamera.

jacob_M3

Du har möjligen inga bilder? har alltid varit drömmen med estorilblått, mitt nick säger väl allt :-) men tycker 20k extra e de mesta laget....
Jacob_M3:

se länk:

Länk
estoril:

Check your email! :)

Jacob... kolla din!! ;-)
min lista:

Navi proffs
Smg2
Nappa läder spirit
Glastaklucka
Harman Kardon
Cd växlare
Shadow interiör
Pdc
Solgardin
Elinfällbara backspeglar
Svank o rygg inställbara framstolar
Armstöd
Förvaringspaket
Velourmattor
Larm fjärrstyrt
Värmereflekterande vindruta
Regnsensor kanske standard?
Strålkastartvätt standard?
Airbags extra

har säkert glömt nåt.

.....Blagge
Takluckan utgår om man är lång.
Stänkskydd till vanliga coupen passar efter lite
trimmning med kniv.

janne n:

Inte enligt den infon jag fick av Bmw och mina sitter på utan trimmning av kniv eller dylikt
D-diddy
en fråga bara. Är SMGII verkligen så himla bra? vilka är fördelarna resp. nackdelarna?
David.

"The unattainable is invariably attractive"
D-diddy:

Jag SMGII är så himla bra

Finns inga som jag ser det nackdelar med SMGII, ett tips läs Provkörning av M3SMG till vänster så kanske du förstår varför:))
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Ångrar att jag valde TV, onödigt.

Mvh,
Robban
Om det skulle bli en M3 igen så skulle tre saker vara givna:

* Inget H/K-paket. BMWs stereopaket är usla oavsett modell förutom de senaste LOGIC7-systemen som finns i 5,6 och 7 serien. Dessutom är ju en MP3-växlare ett måste. Bygg själv!

* SMGII. Fungerar hur bra som helst. Och roligt nästan jämt! (SMG:n är faktiskt det jag saknar mest på min S4.)

* 19" orig. hjul. Tycker fortfarande att det är bland det snyggaste BMW har producerat. Någonsin!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.