|
|
|
|---|---|
|
Har hittat original larmbox under baksätet i min 525 touring-92. Undrar nu om de finn någon som vet hur jag ska gå till väga med att få detta att funka? Har ingen "larmdosa" på nyckeln så de e väl en sådan jag skulle behöva?! Larmet e inte innkopplat för tillfället! | |
|
Har du "led" diod på instrumentpanelens ovansida vid fläktutblåset? Har du en "sockerbit" vid backspegeln? *BAWORAK* |
|
|
Har ingen "sockerbit" i backspegeln men en gul led lampa i panelen! |
|
|
GUL!!!??? Ok, hm...den ska lysa rött, men nåja. Ok; Utan sockerbit så har du inte fjärrlås så att säga. Troligtvis har du som jag "manuell" larmlåsanläggning. Hur menar du att larmet ej är inkopplat? Pröva att låsa bilen i DEADLOCK och se om din gula led börjar lysa. *BAWORAK* |
|
|
JA gul..... 2 kablar e innkopplade,pluss o minus men sedan e de två "mullti"kablar som e urkopplade.Gula lampan börjar INTE blinka! Sedan har jag 1 sensor på vardera A stolpe oxå som ser ut som rörelse sensorer eller något liknande! |
|
Gold |
(gula lampor och rörelse sensorer) öh.. rymd bil :) ///M arcus |
|
Originallarm??? VAd står det på larmboxen? BMW, DWA eller liknande? "sensor på vardera A stolpe": Det är inte diskanterna innaför ytterbackspegeln du menar? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Det står BMW på larmboxen o NEJ de e inte diskanter heller! Kanske e en rymdbil. ;=) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.