AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
691

Bromsolja i M3 -94?

///Sashe
Måste fylla på med bromsolja.. va ska det vara för sort?
Mvh
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Kolla i instruktionsboken, har du ingen så brukar det även stå på locket till behållaren. Jag är nästan säker på att det är DOT 4, men som sagt det är bäst du kollar först.

Mvh Jens
BMW CS # 5080

Min bil: Länk
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
DOT 4 ska det vara.. och du kan ju spilla i vilken DOT 4 som helst.. viktigast är att du luftar NOGA!

__
Länk
/JB
Bromsar får anses vara en säkerhetsdetalj
Om du inte gjort det så tycker jag att du borde kolla varför du måste fylla på vätska.
Är beläggen mycket slitna så kolvarna har trycks ut långt?
Har du ett läckage nånstans?

När allt är kollat och anses vara ok så är det kanske ide att byta vätska i hela bromssystemet? Bromsvätska är en färskvara.

/Anton
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
oj läste inte det Sashe.. nu gör du som Anton säger BUMS ;) hehe =)

__
Länk
/JB
///Sashe
Enda anledningen till attt jag ska fyll apå är att jag har plockat bort skivor och ok.. ska blästras o målas.. o då har de runnit ut lite granna!
Mvh
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Då är det bara att lufta och fylla på med helt ny vätska. Bromsvätska som exponerats för syre för länge förstörs.
Om du skall köra på gatan så kan du kolla i instruktionsboken och köpa det som står där. Fungerar säkerligen kanon.
Skall du köra lite mer avancerat (läs bana) så kan du kolla på något lite finare. Ett tips är Motul RBF 600 hos www.quattro.se. Mycket billigt och högpresterande alternativ.
///Sashe
Var köper jag denna DOT4 Olja? Kan man köpa på nån mack?
Mvh
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Ja, det finns med största sannolikhet på dom flesta bensinmackar. Om inte annat så i biltillbehörsbutiker.
///Sashe
Tackarrrr.. ska iväg i köpa nu på en gång.. har fått dit grejerna på ena sidan..och nya fälgarna *glad*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.