|
|
|
|---|---|
|
Hej kan någon bekräfta om det är så att el- fläkten alltid ska gå på låg fart vid tändningen på.Så vitt jag kan se så sköts de bägge hastigheterna med en temperatursensor på kylaren.En annan fråga angående AC`n, om jag sätter på AC`n skall fläkten gå då med.Tacksam för svar E32 750iL. | |
alain |
hej! fläkten gå på låg fart vid tändningen om motor inte är för varmt. du ska till och med kunna stoppa den med en penna. försök inte att stoppa den när den går på full fart! när motor blir varmare, den går snabbare tills motor får tillbaka sin rätta temperatur. när det gäller AC, det är inte samma fläkten. till motor, sitter fläkten på insida, till AC, sitter fläkten på utsida efter som det inte är samma skylare. Hoppas att jag inte säger fel annars någon får rätta till mig. lycka till! MVH//Alain// |
|
Hej Alain.Jag menar den fläkten som sitter ytterst och som är el-drven. |
|
alain |
Hej ingen jag inte 100% säker, jag ska kolla med min egen bil. men jag tror inte att det ska sätta igång när du sätta på tändningen, inte ens när du kör om system inte behöver skyllas ner. men.... jag ska kolla upp detta. MVH //Alain// |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.