|
|
|
|---|---|
| Jag har en bekant som påstår att det finns glarruta till cabben som enkelt kan montera .Vet någon om detta är sant.Orginalrutan på Z3 sitter ju fast med dragkjedja ock bubbeltape,sitter glasrutan på samma sätt torde det vara enkelt att byta .Rutan var tydligen delad på mitten för att vikas vid nedfällt läge.Intrsant om någon vet. | |
|
Låter ganska märkligt då den som du säger viks på mitten. I så fall borde man väl få en ganska rejäl fog där de två glasskivorna sitter ihop som skymmer sikten bakåt? Dessutom är väl rutan inte helt platt i uppfällt läge? Och hur fungerar det när man cabbar ner? I så fall ligger glas mot glas och slår mot varandra när man kör (om man inte har elcab som fixerar hela taket). Har sårt att tro det innan jag ser det. /Carl ______ Länk |
|
| De flesta amerikanare har glasruta en del även delad så varför skulle inte en eropeisk bil kunna ha detta.Jag har själv inte sett denna ruta på Z3,utan ville hör om någon på forumet visste något.Detta för att ev få det bekräftat Jag skall kontakta min sagesman om han kan närmare verifiera detta.Jag skulle kunna tänka mej en hel men något mindre ruta av glas,med samma fastsättning som nu. | |
| Jag tycker det tillhör en Z3 roadster att ha en riktig cab med plastruta, annars kommer vi in på plåtcab eller "halvcab". | |
|
Men det är ju så att rutan är ju inte riktigt rak utan böjer sig åt lite olika håll när du slänger ner taket och så och därför måste du isåfall ha en glasruta som kan böja sig lite granna och kanske ha gångjärn eller nåt på mitten då. Det skulle väl i princip gå med nåt slags plastglas som är lite hårdare än våran nuvarande mjuka ruta men nåt som är helt styvt i glas tror jag inte är möjligt.... om det däremot mot förmodan skulle finnas så är jag sugen på att införskaffa en! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.