AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
831

Hur kan jag chippa 325 e36 och hur många hk kan jag få?

BM
14
BMW Daniel
325iA Coupe -92
Jag vill få lite mer tryck i min älskling. Vad rekommenderas?
Hur många kusar kan jag få och vad är rimligt pris?
Kommer man märka någon större skillnad?

BMW - I love you!
Ub
17
Ubbe
320iA coupé -93
Hej Daniel, inte behöver du mer kraft i din BMW, då blir det inte rättvist när vi rejsar till jobbet....

//
no
245
nos
540iA Touring -99
Jag chippade min 325a och jag tyckte helt klart att det var bortkastade pengar. Jag märkte ingen skillnad, det ska ju göra 15hk men jag märkte inte av dem. Man ska ju köra på 98 oktan, det gör mestadelen av hk tror jag. Det är min tanke. Men nu när man kör turbo (ska inte nämna märket) så blir det lite mer hk.
Men har du ett par tusen över så kan du ju prova, men jag tycker som sagt att det är överreklamerat på en sug-motor.

Martin

warbus
Jag chippade min 325 för ett tag sedan och visst skillnaden är ganska minimal på en sugmotor. Var bara tvungen att prova det kostar ju bra 1500:- på en sugmotor så varför inte tänkte jag!!

LARS H
noizen
var köpte du det chippet ?... på bsr kostar det iaf 2700:-
Bmw Maffian
Tjena grabbar!

Har tänkt och chippsa min 325a oxå men har efter en dels efterforskningar hittat det ulltimata chipps stället.
Effekt som det ska ge: 15-20 häst men hur många driv häst, ja det kan man ju räkna ut själv ju...men men gå in på itsfuns hemsida och maila Qvarnis så hjälper han dig, billigaste och han vet ju vad han håller på med ju?!, rätta mig om jag har fel?! Ska personligen lämmna över min lilla älskling till han och snabbt går det ju, åk dit, fika lite sen e det ju klart och till en så låg kostnad som 1500:- Bagare det e ju inte mycket, ivästa fall får man ju stå över en månads dricka ute på alla ställen som man är på ju(men det e det ju värt).

Lycka till!

Mvh Klas

Motto: En arg apa lever om,och river runt mycket mindre än sin flickvän....
Bmw Maffian berätta mer om stället.
Bmw Maffian
Det e Qvarnis egna tuning ställe.....om jag inte minns fel...:-)
Gå in på itsfun.nu o sen väljer du tuning, sen står allt där..

Motto: En arg apa lever om,och river runt mycket mindre än sin flickvän....
BM
14
BMW Daniel
325iA Coupe -92
Tackar för tipsen, om man chippar upp bilen ca 15 hk. Behövs det göras ombesiktning eller vad säger försäkringsbolagen om det skulle hända något?
det behöver du inte göra det går inte se att en bil är chippad...

M-POWER
Jag har chippat min 325:a också, betalade inte mer än 1500kr jag heller. Den varvar 7000rpm och det tar knappt 7 sekunder till hundra eftersom man kan köra på 2:ans växel. Den känns inte så speciellt mycket piggare men det syns att den är lite rappare på hastighetsmätaren, och nu är kanske 25% gas ungefär som 50% var förut........

Mvh
Patrik 325i -92
Ub
17
Ubbe
320iA coupé -93
Jag skulle gärna vilja chipa min 320 -93, är det samma sak som gäller där(förutom att man inte har eller får samma kraft som på 325:an)....

Mvh Ubbe
323E21terror
Ett tips till alla som går i chippningstankar är att bara hålla sig till de största märkena eftersom jag vet flera som verkligen känner sig grundlurade och absolut inte märkte någon skillnad överhuvutaget. De märkte ingen skillnad i toppfart och ingen accelerations- skillnad men märkte däremot att deras bilar drog mer bensin. Oftast lönar det sig att satsa på ett dyrt chip, och vad jag har hört så är Bosch mycket pålitliga när det gäller det mesta.

Visst ger det inte mycket att chippa en sugmotor, men om man tänker behålla bilen ett tag och kanske kör en 1500mil per år och inte blåkör hela tiden så kan man tjäna in den kostnaden ett chip kostar genom att bilen drar mindre bensin. Kan röra sig om en minskning av 0.5 dl/mil uppmot 1 dl vid blandad körning om man har ett bra chip och kör "ganska" normalt till tex jobbet varje dag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.