AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
500

320-323 Priser

Hur är det egentligen med priserna, har jämfört mellan priserna på 320 och 323 årsmodell -99och -00 och vad jag kan se så är prisskillnaden minimal om man jämför med dom priser som står i Mobil.de och Auto powre sälj lista?
Det känns nästan som att priserna i vissa fall är billigare i Sverige.
Jag menar inte o vara negativ, utan funderar stark på att själv impotera en bil men det hade kännts bättre om man kunde se skillnad, eller är det så att priserna på Mobil.de är höga?
Jag har inte varit nere i Tyskland ännu men resan är bokad w 19.
Hur diskuterar jag då, tex en 320 E46 med komfort paket o 10000 mil på räknaren kostar ungefär 120000-140000 i Sverige, importen har jag uppfattat kostar ca 10000, då skulle priset i Tyskland ligga på ca 90/100000-120000, om man räknar på ca -10000/i värde minskning/år och jag tycker att för den ekonomiska delen så hade det kännt bra att köra "gratis" 1 år.
Jag har svårt att hitta en 320 i den prisklassen i Tyskland, eller har jag missat något? hur mycket kan man pruta i Tyskland?
Sen är det så att 320 o 323 växer inte på träd här hemma så för den anledningen så är inte valet svårt.
Jag åker inte ner för att tjäna pengar på affären utan för mitt intresse är stort för denna typ av bilar.
Mu
205
Murdock
325iM sedan -06
Tja. Gå in på blocket.se o sök på 323 e46 eller bara e46
så hittar du några.. men dom kostar lite mycket enl. mej
Jag är själv ute efter något liknade som du. Men helst en 328ic 98-00. Får se vad det blir efter jag sålt min gamla.
Välj en 323 framför en 320. 2,5 liter mot 2 liter.
Jag tycker de kryllar av 323ci 99-00 här i sverige. Varför åka till tyskland då? Såvida inte du har specifika utr krav. Utbudet är givetvis bredare i tyskland, men de är långt ifrån dåligt här.

Att köra är aldrig "gratis" oavsett hur billigt du hittar bilen.
Är bilen billig så kan de ligga en hund begraven och vips så har du fått lägga 10-15 kkr på reparationer istället.
Vill du göra ett "säkert" köp i tyskland så handla bara från auktoriserade Bmw handlare.

Bra och informativ läsning om import hittas här
Länk

Sök först, fråga sen, Bitte!
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.