|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, idag när jag ska skulle till jobbet så startar inte bilen, Första läget på tändningen märsk inget på men när man vrider til andra så bara sprakar det i några relä, vrider man sen till tredje läget så, "fladdrar" alla lampor och mätare. Vad tusan är det för fel, jag har haft glappkontakt i bateriet innan men det verkar inte vara det som är fel denna gången...vad ska kollas eller vet nån på rak arm vad som är fel? Tacksam för snabba svar | |
|
Förmodligen dåligt med ström. Min 325:a lät så när batteriet var dåligt. Precis samma sy,ptom. Kanske har du glömt något som drar ström under natten? |
|
|
Ok...ska ut och mäta då...nån som vet vilken spänning och vila ampere batteriet ska ligga på? Mvh Jim |
|
|
Spänningen bör ligga nånstans runt ~14V om batteriet är OK. Kan nog till 99% säga att det är batteriet som spökar, hade exakt samma symptom när detta hände mig. / Peter |
|
|
Har harft samma problem.. för mej så var det att batteriet var dåligt. Bilen gick skit dåligt och varv- o förbruknings mätarna "fladrade". /Micke |
|
|
Ett friskt batteri skall visa kring 12,6-12,8 Volt. Hur många Amperetimmar ditt batteri är på e ju lite svårt att förutspå. Läs på batteriet. Smörj in Batteripolerna med fett, kopparfett är det bästa om du har problem med glappkontakt trots åtdragna plus och minus poler. Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
|
Toon: Om Multimetern visar kring 14 volt så är bilen igång och generatorn laddar. Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
|
wendtan : Du var lite snabbare, skulle precis skriva "Och givetvis har wendtan rätt, är motorn avstängd ska spänningen vara det han angav i sitt inlägg och inte 14!" ;) / Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.