|
|
|
|---|---|
|
Jag söker just nu efter en motor som jag ska ha i min e30. Men jag funderar på vilken motor av M50 eller M20 som passar bäst till att turbokonvertera? Just nu känns det som att M50 är bästa alternativet, för vad jag läst mig till av er som testat här på forumet så är den mer hållbar. Desutom så bör den väl även gå lite snålare vid lugn körning eftersom den har 4ventiler/cyl? För bilen ska inte bara användas till lek utan den ska även funka att åka längre streckor med. Motorn ska styras av ett riktigt styrsytem, typ Autronic smc eller liknande. Så vad tror ni som provat.. Vilken motor ska jag satsa på? // Jim // Jim | |
Rotti |
ja..M50 skulle jag valt i alle fall... |
| Eg ville valgt M50. Men det finnes mye deler til m20 som grenrør, kammar o.l. | |
|
Ingen fler som kan ge råd om vilken man ska satsa på? Även priset spelar ju in.. Antar att det är dyrare att hålla på med M50 när det gäller att få tag på delar å sånt.. Så är det värt den extra kostnaden att köra med M50 istället för att köra med M20? // Jim |
|
|
är det första turbobygget? vad vill du få ut av motorn/bilen, budget? har du gjort det förut eller vill ha en bra hållbar seriöst bygge som håller och är snällare mot dig så M50 är det därimot första bygget, ingen jätte budget och vill ha mkt råd och hjälp samt billigare/lättare att få tag på delar men en motor som inte e lika säker så M20 plus att det blir lite extra arbete att få ner en m50 i e30:in samt lite mer jobb om du vill besiktiga varje år |
|
| håler med jimmbo. det är säkert bättre med en m50 men man får tänka på att smakar det så kostar det. om det är ditt första bygge så råder jag dig nog att bygga på en m20. du kan ju se det som ett lära dig projekt. det har jag gjort. bättre att skjuta en m20 än en m50. det är kul med en m20 med kan jag lova dig :) | |
|
Det är inte mitt första turbobygge. Jag undrar inte vilken motor som är billigast att köra sönder om något inte går som man tänkt. Det jag undrar är vilken motor som lämpar sig bäst för turbokonvertering.. Självklart har ju priset även betydelsen,, blir m50 motorn dubbelt så dyr att bygga men bara är marginellt bättre så tycker jag det känns onödigt.. Tro nu inte att det är ett budgetbygge som ska bli så billigt som möjligt bara för det. Finns det ingen som kört med både M20 och M50 som kan svara? // Jim |
|
|
bygg på m50 du! --- WWW.JK-RACING.SE |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.