|
|
|
|---|---|
M3-Mackan |
Halloj grabbar! Har ett vinande/visslande ljud från bakaxel(Låter det som iaf). Hörs bara i intervallet 100-120. Har prövat att byta bakaxelolja men det hjälpte inte mycket. Kan det vara från diffklumpen? Behöver man byta hela bakaxel? Någon som känner igen det och har någon idé? -Mackan- |
| Kan ga att shimsa om diffen, men kan du inte gora det sjalv, sa ar det nog billigare att hamta en pa skroten. | |
|
Det är diffen som är problemet. Det brukar låter i intervallet 100-120. Bara att renovera eller köpa en på skroten. |
|
M3-Mackan |
Tackar, då var det som jag misstänkte. Någon som vet priser för en ny diff på skrotarna? -Mackan- |
|
Jag köpte en för 2000:-. ///M3 |
|
M3-Mackan |
Ok, det var inte farligt. Hade du också missljud på din? -Mackan- |
|
Jag har inte bytt den än..ja...det är ett lite missljud när man släpper gasen med växel i..det knarrar då. Oljan är bytt och den har varit isär tagen..men jag byter ändå. Köpte den av en kille som fick fel...vet ej vad han gav för den dock.. Blir jobbigt att byta..det är ju inget man bollar med direkt:) 1.7l olja ska det va i min. ///M3 |
|
M3-Mackan |
Hur mycket är det att riva för att byta och hur svårt kan de vara? Oljan bytte jag förra sommarn... -Mackan- |
|
Ja..jag har kollat de. Man får väl lossa bägge drivaxlarna då, + kardan..och sen dom 2 stora fästena. Sen är det nog bara att ta ner den, slänga dit den andra och skruva ihop...men man bör ju vara 2 pers tror jag. Jag ska byta om nån vecka eller 2..kan återkomma då om du inte hinner före... ///M3 |
|
|
Så du har kvar M3an än mackan. Skulle inte du sälja den? Jag var föresten i dina hemtrakter igår. Körde skoter dit och tillbaka drygt 50 mil på en dag, jävla va sliten jag är idag... Jag kan även instämma med att det lär vara diffen... Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
M3-Mackan |
M3_Lover Hör av dig när du hunnit byta, du lär nog hinna före mig eftersom jag inte ställer på bilen förrän om en månad. Jag lär nog itne ha råd att börja skruva i den förrän skolan är slut i Juni eller så... Johnte Tungt att köra skoter så långt, vad har du för skoter förresten? Ställer på M3an 29 April...hoppas vi ses inne istan någon kväll så man får dra lite på skojs skull... -Mackan- |
|
Jag ställer nog inte på den förän nån gång i maj. Men då glider man väl in till stan nån kväll. Kör Arctic F7 Nightfire -04. Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
M3-Mackan |
Johnte Härlig skoter... Körde inte du vintern med M3an förrut? -Mackan- |
|
Japp den e fin. Första vintern körde jag 100mil med m3an och förra vinterna ca 10-20mil. Kör Nissan Terrano2 hela den här vintern. Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.