AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.433

Är jag FÖR pedant?

Dr
116
DrScream
328 Cab -95
Hej bara undrar hur rädda ni är om bilen, köpte ju min 740 i dec. har vart mycket snö o s**t ute så jag har inte gjort den ordentligt ren förrän ca 1mån sen. Alltså innuti köpt läder behandling o rengörning o.s.v.

Sen efter det så låna min bror bilen upp till stockholm för hans Toyta hade pajat, när jag får tillbaka bilen har dem ätit. och någon/några har suttit där bak i bilen och skitat ner med lera på fram sätena där bak alltså...detta gör mig upprörd kan inte folk sätta sig där bak och inte skita ner? är jag för pedant? Blev lite sur över detta...hitta även en godis på golvet där bak!

Undrar om jag e för pedant...min flickvän tycker inte. det hon tycker att min bror borde respektera min bil! och va rädd om den som jag själv e.

Mvh Daniel (Tack åter igen för alla tips angående mitt 740 köp)

Godiset på golvet hade jag nog kunnat leva med, men det där med leran på sätena hade gjort mig förbannad och jag hade definitivt inte lånat ut bilen till den personen igen om man säger så...
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Nej du är inte för pedant. Det är dålig stil att inte lämna tillbaka saker i det skick det var före. En Cola-burk kan man ju acceptera men smuts och matätning i bilen? Nej.

Det är så olika det dära. Vissa människor bryr sig ingenting om bilar. Medan andra behandlar dem som familjemedlemmar.

mvh
Dr
116
DrScream
328 Cab -95
Ok bra för jag tycker med att jag borde fått tillbaka bilen i samma skick som jag lämnade den, jag påpeka också innan jag lämna den till brorsan att jag precis hade gjort rent den o.s.v. tyckte inte det borde va så svårt att va rädd om bilen i 2dar som han hade den...kommer nog inte låna ut den igen, va lite orolig för att det skulle bli så här när jag låna ut den (eftersom jag sett hans bil :-), men det är ju min bror...

Men nu får han fixa bil någon annanstanns fall han behöver låna för han o hans polare kan ju inte sköta det där tydligen...

Mvh Daniel

th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Man äter inte i min bil! Finns fan inget värre än McDonaldsrester i säten! Fy fan! Sen lera på sätena är ju likadant.. ta ner bror din och få han och tvätta bilen och demonstrera för han att din 740 är inte nån jävla skit toyota!

Och NEJ du är inte för pedant...

__
Länk
/JB
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Du ställer nog frågan på fel ställe ;)
Vem på detta forum bryr sig inte om sin ögonsten ? Gick det att städa bort så glöm händelsen och låna inte ut den mer. Var i stället glad för att han inte körde den genom snabbtvätten på OK för att försöka göra dig glad.

Mvh. Patric

Min(fd.E32)/38:a
Länk
BMWCS #4598
Håller med PJ. Bråka inte för mycket med brorsan.

Tycker ofta det händer att man får göra ren stolsryggarna när jag skjutsat dottern med kompisar. Det är nog inte så lätt för små att hålla reda på fötterna. Brukar dock be dem att stoppa väskor, skridskor och annat i skuffen för att inte i onödan repa klädseln.

Tycker f ö att Rensi-mattor är ett bra sätt att skydda bilen när det är blött ute. Tyvärr är de som rekommenderas för E38 lite väl korta fram. Bak passar de dock perfekt.
du är inte för pedant! lånar man ut bilen i ett fint och städat skick skall man få tillbaks den i precis samma skick! helt oacceptabelt att dom har skitat ner som dom har gjort ju!

jag skulle aldrig låna ut mina bilar till någon annan än väldigt nära vänner som vet vad som gäller, och som håller det! nu är det ju din brorsa så du skall inte bråka för mycket med honom, men hade det varit ngn som inte varit så närstående så hade jag antingen krävt att personen själv rengjorde bilen tills det att den var så ren som den var innan eller så får dom betala kostnaden för invändig rengöring på firma, t.ex. ditec

MVH
Johan K
DrScream:

Vid lån av bil ska den lämnas tillbaka i samma skick som den var när du lånade ut den, den enda skillnaden ska vara att det finns mera bensin i bilen.

Men hallå!
Om en bil hade varit avsedd att äta i så hade det funnits bord, servetris, meny och stått RESTAURANGVAGN på sidorna!
I min bil finns inget av detta och således konsumeras det ALDRIG NÅGOT i bilen.
I nödfall vid långresa så kan jag sträcka mig att ha en flaska VATTEN för vid eventuellt spill så blir det inga fläckar!

Så svaret på din fråga, du är INTE för pedantisk.

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Matätning i bilen, när man spiller och kletar ner, är det värsta jag vet. Hittade lite skojiga saker gömda i 540n när jag köpte den, bla. en seg råtta mellan sätena fram och en chocolate chip cookie i dörren bak :-)

Du är inte för pedantisk, lånar aldrig själv ut bilen till någon för jag vet att folk inte behandlar andras saker som deras egna.

MVH,
E38B12
Jag är för pedant för att låna ut bilen. Det leder ofelbart till problem och irritation.
Ras.mus
En sak man inte tänker på kanske... Folk vill oftast bara betala för soppan. De inser inte att en 7-serie (nyare förstås) kostar minst det dubbla per mil. Detta betyder att om jag lånar ut min bil 50 mil kostar det mig själv 500:-. Inte just med min gamle skrutt men med en nyare fin bil.

Därför tycker jag att lånar man ut bilen nån längre sträcka kan folk gott lämna tillbaka den fulltankad, nytvättad och hel!

Har sedan bilen gått till stockholm och tillbaka (för oss här nere 150 mil kanske) så skulle det va FAN om den inte kunde vara ren!

Men som sagt, nu har jag en gammal bil som redan är ganska sliten så jag bryr mig inte såå mycket men hade jag haft en 96:a 740 så hade det varit skillnad!

Sen en sak till... Där är faktiskt mugghållare, bord och ibland till och med kylskåp i 7-serien så nog fanken är de gjorda för lite småätande! :-) Därmed inte sagt att maten ska ligga kvar i klädsel efteråt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.