|
|
|
|---|---|
| Går det? Jag har en uppsättning BBS-fälgar (som jag måste måla om, de har varit röda!), hur som helst så har de någon typ av bland "yttre del", polerad aluminium eller liknande. Denna är tyvärr lite småful med en del mindre och några större vårtor, hur får jag ordning på detta? Kan man polera bort dem med fint sandpapper? | |
|
fin sandpapper i så fall..sen í slute me svinto stål ull.......glöm sedan inte klarlacka kanten ordentligt..annars oxiderar den ,hade själv gamla bbs förr...sandpappra och svintade några timmar och fick banorna som NYA efter en klarlackering ..3-4 lager.låt sedan härda minnst 2-3 dygn innan du monterar däcken.....riv av däcken till att börja me hos nån däck nisse lycka till P.L.Ä.P |
|
| Tack! | |
| Sandpapper användes av snickare! Slippapper av "fälgslipare".Börja med 180 avsluta med 400.Se till att klarlacken inte blir för mörk,fråga lackare.Jag glasblästrade fäljar och klarlackade dessa.Den ljusblanka nyansen försvann,dom blev mörkgråa,klarlacken släckte ljuset(fel klarlack)Hade inte en aning om detta innan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.