|
|
|
|---|---|
|
Skall ladda 1 bar i M30 3,5L motorn och undrar vad jag skulle få för komp med kolvar från 745? Övrigt orginal Länk <--- Mitt biturbo projekt -Hellre gammal å rapp än ny å slapp- | |
| Du får 8,0 i komp då. Toppen har samma volym på förbränningsrummet på m106 som på m30b34 det som skiljer är endast kolven. | |
|
m102... såvida du inte kör med kat topp... du måste ha toppen från m30b34 Glöm inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
|
m102T är den gamla 3,2l turbomotorn m106t är den nyare 3,4l turbomotorn. |
|
|
ok, sorry då har jag fattat fel Glöm inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
|
Tänkte bara tipsa om att katalysator motorer har samma kolvar som m106:an! |
|
|
nu tror ja du skojar. den motorn jag har liggandes har då inte det.. Glöm inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
|
Däremot så har den helt andra förbränningsrum Glöm inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
|
Är det sant det!? de liknar varandra väldigt mycket! vad skulle det vara för skillnad då!! |
|
|
m30 med kat och utan kat ser nästan likadana ut men kolvarna från m106 ser helt annars ut, dom har ju en jätte stro grop i sej. om inte m30 motorerna från finland är annars Glöm inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
|
m30b35 kat Länk Länk 745 Länk |
|
|
Den lösa är en m106 kolv den i blocket är en m30b34 kat kolv, båda har 8:1 i komp Länk |
|
| blir det 8.0 i komp om man kör med 745 kolvar och kat toppen ?mvh robban | |
|
Nej, det blir mindre, men om du kör 745 kolvar och b34 topp så får du 8,0:1. Så vitt jag vet så har katmotorn 9,2:1 i kompförhållande.. Glöm inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
|
OK. Toppen är från orginal, alltså 535 3,5L utan kat. Då blir alltså kompet 8:1? -Hellre gammal å rapp än ny å slapp- |
|
|
jo, om du har 745 kolvar Glöm inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
|
b34 kat (3,5l före -87) = 8:1 b35 kat (3,5l efter -87) = 9:1 |
|
|
Men vilka hade kat före 87?? Glöm inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
|
Nej, det blir mindre, men om du kör 745 kolvar och b34 topp så får du 8,0:1. Så vitt jag vet så har katmotorn 9,2:1 i kompförhållande.. vet du vad man får för komp om jag nu kör med 745 kolvar och kat toppen ? mvh robban |
|
|
ingen aning, men antagligen ganska lågt, gissningsvis 7,2-7,5.. kanske. bara en ren gissning Glöm inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
|
Missade den här tråden när jag skapade min nyss.. Ingen som kan ge ett exakt svar på med 745:ans kolvar ger för komp i M30B35 med kat? (535i -91) Om det stämmer som Servas skriver, att man kommer ner på runt 7,2-7,5 så vore det ju perfekt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.