|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Har funderat på att köpa på mig ett gammalt 318 "vrak" och plocka delar från den. Jag har nu en 318-87 och tänker ta delar från äldre modeller. Är det nåt som inte kommer passa. Kommer kunna få Behövs: Avgassytem (hela) Vill ha =)) M-ratt, ny kåfångare (min e rostig), framläpp, sänksats, fäljar, massa däck (vad jag nu ska göra med dom lol). Allt det får jag och det har jag ändå tänkt köpa. Antar att det passar?! Man får 1500 av skroten när man skrotar bilen va? Behöver den vara "komplett" eller kan det saknas lite smågrejer =) För som det ser ut nu så tjänar jag massa på att köpa "vraket" och sen skrota vraket. Ifall vrakdelarna JAG vill åt nu håller det skick som dom verkar. Vad tror ni!? Om nån vill läxa upp en nyfödd entauiast (hur det nu stavas) så nås jag med nöje på spinkoo@hotmail.com (MSN) Inte vad man kör utan HUR! | |
Kockjäveln |
Jag har aldrig handlat någon reservdelsbil själv, men jag kan tänka mig att det inte sitter fina fälgar på och inga fina däck heller. Om jag skulle sälja en bil så skulle jag antigen behålla allt godis själv eller sälja det separat. Om du ska handla en sån bil kan du ju fråga lite om det finns flera saker som passar. Han kanske inte bara skickar med dom, men du får nog ett bra pris om han slipper försöka kränga till någon annan. (Tror det stavas entusiast) |
|
Vad man får för en bil på skroten är helt olika från plats till plats En del får man betalt av, och vissa ska t.o.m. ha betalt för att ta emot bilen! |
|
|
Glömde visst, att hur mycket som är kvar av bilen spelar också en del roll beroende på vilken skrot man vänder sig till. En del är snåla och ska tjäna minst 500% på en skrotbil medans en del är humana och kräver inte mer än en typ en halvkaross (bara chassinummer är med) för att man ska få pengar för bilen! Skrotarna får ju 1500kr (om jag kommer ihåg rätt summa) när dom sedan pressar ihop dom av staten! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.