|
|
|
|---|---|
Crippe II |
Vad är det för tillverkare av standardmonterade däcken på E60, och är det någon som har erfarenhet av om dom går tyst och om dom är känsliga för vattenplaning. Tack på förhand! mvh Crippe II |
| På min 530d -04 sitter det Dunlop original på ett par 17" fälgar. Vet inte om det skiljer sig mellan de olika modellerna inom samma serie men det skulle jag inte tro att det gör. Dom går tydligen ganska tyst, men har ingen egen erfarenhet då jag inte kört någon annan femma med andra däck. Läste i AMS som kom ut häromdagen att just Dunlop däcken hade tysthet som en av de positiva egenskaperna. Detta var iof på 15", så det kan säkert skilja. Jag kom precis hem från Italien, och slängde på dessa sommardäck under den trippen. Regnade vid ett par tillfällen på Autobahn och det verkade fungera bra även i höga farter. Största anledningen till det beror kanske på att det var en jämn och fin slät väg, något våra svenska motorvägar inte ens kan briljera med, det är ju i dom lömska spåren efter all tung trafik som man planar lite titt som tätt. Inga bra svar kanske, men i alla fall lite reflektioner. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.