|
|
|
|---|---|
|
Hastighetsmätaren slutade fungera och såg vissa komponenter som blivit brända efteråt. Har en ny mätare nu men frågan jag har är hur skall man göra med milställningen på mätaren ? Snart dax för besiktning o vill gärna ha allt klart innan dess... sammt vill ju helst för framtiden att mätaren skall visa vad bilen faktiskt gått... | |
| Ingen som vet vad som gäller angående detta ? | |
|
det skulle jag åsso vilja veta, den som ja har i nu står på 5200 och orginalet stog på 32000 innan den plockades ur =) ---------------------------------------------------------- blinkar för omkörning i sommar |
|
|
Jag bött på min gamla bil (e30) innan bes. Mätarställningen på den var ca: 7000mil lägre än den som jag plockade ur , killen som besiktade frågade inte ens. Jag sa att jag hade bytt den, för att alla instrument hade havererat. Han bara skrev ner, och sa att det spelar ingen roll, men han måste bara skriva ner. För att det måste stå nått på protokollet. Vet inte om du är oroad för om dom ska korsförhöra dig men tänkte bara skriva ner min erfarenhet. "E34 FOREVER" |
|
|
Du behöver inte fundera på det. Skiv ner i boken vad den gamla stod på och vad den nya stod på vid bytet. sen är det bara att räkna. Bp bryr sig inte. roger t |
|
|
det var trevligt att höra..... =) ---------------------------------------------------------- blinkar för omkörning i sommar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.