|
|
|
|---|---|
|
så går han skit dåligt.. bluddrar liksom när man gasar på.. går bra på tomgång men så fort man gasar lite så bluddrar han å går ojämt. Vad kan ha hänt den har ju ståt i varmgarage hela vintern.. nästan. /Micke | |
|
Bensin är ju färskvara. Eller har du tankat ny bensin? Varmkör ordentligt. 10 mil.... |
|
|
Ja har tankat i typ 10 liter ny.. Det var ganska lite bensin när jag stälde av den.. hmm Kan det blivit kondens i tanken? |
|
|
Man brukar ju fylla full tank med bensin det sista man gör innan man ställer av den. Och hälla i tex Redline Water Remover. Är säkert kondens. |
|
|
vet... j*ligt snålt av mej! Men hur får jag bort kondensen? Tanka fult å köra? /M |
|
| Jag hade 20 liter bensin med en hel del vatten i som jag hade haft i skotern i vintras som jag hällde i bilen för jag inte visste vart jag skulle dumpa det. Då betedde sig min bil precis som du sa. Jag bara körde tills nästan all soppa var slut..då gick den bättre. Tankade sedan ny bränsle och då funkade klockrent igen. Tankar numera 98 oktan. Körde 95 oktan innan den där lilla "incidenten". | |
|
ok. Jag får tanka fullt å dra en repa så får vi se om det slutar... |
|
| Häll i en hel del Booster eller Redline Water Remover också. | |
| ok. en flaska eller? Kan man köpa det på typ Preem? | |
|
K-sprit har exakt samma uppgift. dvs att lösa upp vatten molekylerna. Mitt råd är att handla en flaska eller 2, häll i tanken och tanka fullt. Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
|
Det brukar stå på flaskan hur mycket man ska spilla i. Men å andra sidan är det nog bättre att hälla i mycket om man har såna här problem Booster tex.TLI-Pro tection Octane Power PLUS kan man köpa på Mekonomen. Redline tror jag man kan köpa på BMW Jag har TLI-Pro hemma och på den står det "Akut hjälp vid oren gång (hela flaskan till 40L bensin) |
|
| Precis..likadant med K-sprit. Det binder också vattnet. Billigare också :) | |
| Får inhandla en sån flaska då, när det är dax att ta första vår turen. I dag är det ju inge höjdar väder =( | |
| Berätta hur d gick sen =) good luck | |
|
En fraga bara, binder k-sprit verkligen vattnet? Hade fatt for mig att det blandar ut det valdigt finfordelat i bensinen eller nagot liknande. Kanske har fatt allt om bakfoten.... Richard |
|
| K-spriten blandar ut vattnet i soppan å gör att även den brinner. Om du inte får tag på Redline så rekommenderar jag dig att hälla i 2-3 liter T-röd , det e mycket effektivare än K-sprit. | |
|
2-3 liter Tröd???? det räcker med max en deciliter! Automat är bekvämt |
|
|
Bättre än K-sprit är ju T-röd Häll i en skvätt i tanken och fyll på med soppa så blir de bra! --- King of the road |
|
|
Hur kan det vara effektivare med T-röd? K-sprit är en blandning av alkohol och vatten som innehåller så lite vatten att spriten är "törstig", den kommer att binda vatten till sig tills blandningen har nåt en viss aloholhalt, är det 96%? Tror tom att den kan binda fruset vatten till sig och därför användas som isproppslösare. T-röd därimot har mer vatten i sig och blandar sig bara med det vatten som finns i tanken. |
|
|
Prova häll ut lite K-sprit å lite T-röd i 2 små pölar så ska du se att T-röd dunstar på halva tiden. Varför åka sakta när man kan åka fort! |
|
|
Daniel Sjölund>>> Vad jag har hört är att K-sprit binder vattnet och därför behöver man oftare använda K-sprit och binda vattnet än om man kör T-röd som får vattnet att försvinna/dunsta --- King of the road |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.