AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
585

tankmätare visar ca 10-12 liter för lite.

Hallå. Idag hände det för andra gången! bilen visar att det är ca 12 liter disel kvar (den gula lampan har ej tänds) Men bränselt är slut och bilen bara dör, utan minsta förvarning, och ja vet att den inte får bränsle eftersom det är lätt att se under huven om det kommer fram till filtret, och när man har tankat den så kommer det fram bränsle direkt, och bilen startar som vanligt direkt igen. Vad kan felet vara, kan det vara mätaren som visar fel, vilket jag inte tror då jag inte tror att det gick i 70 liter nu när ja tankade på statiol (glömnde kolla hur mycket, men det kostade 469:-, nån som vet vad dom tar kan ju snällt räkna ut=) så är det mätaren, heller är det nåt med tankarmaturen som är fel, att den inte kan suga upp det sista i tanken? skulle vara väldigt tacksam för svar, då man inte har plats för reservdunk så vill man det ska stämma ju, är ju inte bmw som ska bli bogserade, är ju bmw som ska bogsera! då det var i centrum idag så var det lite pinsamt med.

Mvh
Rasmus
Co
987
Codriver
325i Coupé -92
Du har inen buckla eller skada på tanken? Då kan man få konstiga fenomen med mätare kontra verklig bränslemångd...

Det kan ju vara så att det är som du skriver, att röret i tanken inte är monterat som det skall vara. Så att den suger luft fastän det finns bränsle kvar. Låter ju så på din beskrivning. Att det inte gick i så många liter som det borde när den är helt tom.

Annars kan det väl vara så att själva givaren i tanken inte är som den skall. Vet att på gamla volvo som bara blivit tankade lite åt gången till slut sliter ut givaren på vissa områden. Men som sagt, det är på gamla volvo det...

//Erik//

---Bättre väghållning än mittlinjen---
jag har alltid tankat fult jämt när jag har tankat. och buckla är det inte på den, det skulle ja ha märkt, det gick i 56 liter, allså 14 liter mindre än det ska gå i. tror att det är tankarmaturen som är nåt fel på, ska nog ta och kolla det imorgon ifall ja orkar och har lust till det.

Mvh
Rasmus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.