|
|
|
|---|---|
| Vill bara göra alla uppmärksamma på IF:s sätt att hantera glasförsäkringar. Om man har en skada så få man betala en självrisk som ser ok ut ca. 33 % men när sen förnyelsen kommer så visar det sig att man förlorar all bonus för att man samlat sina försäkringar hos dom. Jag vet inte hur de andra bolagen fungerar men jag tycker dom blandar äpplen och päron, självrisk ska ha med försäkringen att göra och bonus för att man samlar försäkringar i samma bolag ska behandlas separat. Konsekvensen av att ha en glasförsäkring hos IF är att man får i mitt fall betala ca 3000 i självrisk och sen när man får förnyelsen så kostar det 6000 mer än året innan vilket gör ett pris på en vindruta till ungefär 9000:-, mer än vad den kostar utan försäkring. Trodde vitsen med en försäkring var att det i alla fall skulle bli billigare än om man betalar själv, annars är ju själva meningen med en försäkring borta. Känns som att dom skor sig p vår bekostnad och har luddiga regler som ingen ska orka sätta sig in i. | |
| Privatpersoner har 35% dock lägst 1000:- i självrisk på glas,sen förlorar man 5 skade fria år per skada.Var även försiktiga med vad ni säger till if om ni tex har fått en ruta inslagen i bilen och dom har tagit 1 krona i askopen så räknas det som stöld då blir det 3000:- i självrisk (1000:- med larm) man kan alltså inte utnyttja glas självrisken.Dom flesta andra bolagen godkänner den självrisk som blir bäst för kunden. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.