|
|
|
|---|---|
|
Jag har försökt o hitta detta "andningshål" utan framgång...Har även kollar i ETK:n o kan inte se var det skulle sitta...Ja vet att det finns dock:-).Nån vänlig själ som kan tala om det för mig?? Logiskt borde det ju sitta på ovansidan eller åtminstone minst 3/4 "upp" på själva bakaexeln bakre del,men ja kan banne mig inte hitta det! Bilen i fråga är en M5 E34. | |
|
Dawwe@ den skall visst vara i det bakre 'locket' 3/4 upp på vänster sida i färdriktning, tror jag, har själv inte kunnat se det genom att krypa in under bilen - fram mot sommaren eller vid bankörning är det nog så viktig att den kan 'andas' - |
|
|
M5Toureg:Tackar!!Har kollat där men inte hittat,men då får ja kolla ännu noggrannare....Vet du ungefär vilken diameter "ventilationshålet" har??Tror att min är lite igentäppt eftersom när ja bytte oljan i diffen så var det lite övertryck i själva axeln(detta med rejält "varmkörd" diff).Har man riktig otur så sätts den igen helt o så trycker man packningarna vid drivaxalarna....Inget kul:-(. "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
Dawwe@ just det, altern. t.ex. skruven till påfyllningshålet skjuts iväg av trycket när man skruver loss den, inget ont anande (farligt) - jag kan inte hitta hålet på min diff heller fast packningen till bakre locket är precis bytt, jag skall kolla i ETK'n om jag hittar något där - |
|
|
Dawwe@ tyvärr finns ingen bild i ETK'n där man kan se något, inte heller på TIS-CD'n finns något nämt - men jag vet vad du menar en M5touring-kompis i Tyskland har råkat ut för problem för att andningshålet var tätt, påfyllningsskruven sköts iväg som en gevärkula, hålet är nog INTE stort, någon millimeter förmodligen och därmed lätt att smutsa igen - |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.