AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
653

Nybliven coupé ägare

Bo
2
Bobo99
BMW 1602 -67
Japp, då är man sen ett tag blivit ägare till en 3.0 coupé -01:a.....Silver med helsvart inredning å M paket. Bilen överraskar verkligen med sin körglädje och underbara motor!
Det har dock dykt upp ett mindre fel som irriterar....nämligen bränslemätaren som fastnade på full tank för ett par veckor sedan för att helt plötsligt (igår) börja fungera som vanligt igen!? (en bra BMW fixar sig själv). Undrar om det dyker upp igen..... Finns det nån som har haft samma problem?

/Bob

Grattis :D:D

//Svebba
- Jag är schnell !
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Jag hade samma problem med min i somras, fast den fastnade på tomt istället. När jag tankade nästa gång försvann "problemet" och har inte återkommit.......

/B
Dr
152
Dr_Johan
Z3 M-Coupé
Kan säga att det problemet inte är ovanligt. Ffa så brukar det vara såsom Beppo skriver, att den fastnar i "tomt" läge för att sakta jobba sig uppåt. Problemet uppkommer mkt sällan. Bara å blunda för det å se glad ut =)
Visa användare
215
beijnoff
328i -00
Har haft det problemet till och från i två-tre år. Jag har inte gjort något åt det och det funkar oftast bra (peppar, peppar). Enligt BMW-Solna är det troligtvis givaren i tanken som spökar.

För mig uppträder det oftast som att mätaren slår mellan helt tom och att visa verklig mängd. Problemet dyker oftare upp då jag har låtit tanken bli nästan tom.

/Johan

Det finns tre typer av människor.
Dom som kan räkna,
och dom som inte kan...
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Om mätaren "kärvar" kan ni ju byta den...... Det tar max en halvtimme att byta själv och mätaren kostar på BMW 1370:-

Se bara till att inte ha mer än 5-10 liter i tanken då mätaren inte sitter uppe på tanken utan på sidan.

/Magnus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.