|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Det ÄR verkligen illa ställt med samhällets insatser mot rattfylleri. Domen på 1,5 år är hårresande mild, men det är i alla fall en dom. Tidigare i tråden skrev jag om en 19-åring i bekantskapskretsen, som för tre veckor sedan körde på fyllan (för femtielfte gången enligt hans kompisar) och totalkvaddade sin bil. Han blev hämtad med ambulans och blev kvar på sjukhuset ett par dar, men jag fick veta igår att han HAR KÖRKORTET KVAR! Polisen har alltså uppenbarligen inte brytt sig om att kolla nykterhet eller ens begära blodprov, trots att dom var på plats. Fy fan..... /// Gunnar E. |
|
|
Kom på att för vissa dödliga så börjar faktiskt helgen idag. =/ Så ni som har långhelg, ta det lugnt! Och vi som jobbar, tar det lugnt vi med! Ha det gott go vänner! |
|
|
Jepp det brukar vara som värst vid långhelgerna så krama varandra i traffiken =) Trevlig helg alla!!! Mvh BJÖRN Länk |
|
| Det går framåt! Länk | |
|
Helt rätt straff... synd bara att inga straff i världen kan återställa något som det var innan. Speciellt inte när det gäller andras liv. Bättre att köra på något än någon... Diesel-räsern |
|
|
Kan inte frångå traditionen. Önskar alla vänner en härlig och trevlig helg. Ta det lugnt och kör säkert. Vill se er tillbaka på formut efter helgen med =) /A |
|
|
Det här kan värka provoserande, men jag har en fråga. Jag har för mig att rattfulla döms hårdare änn andra som har tagit livet av en människa nykter i trafiken. Kan någon svara mig på det? Om en i min familj hadde dött pga en bilförare, spelar det ingen roll om han/hon dog pga en bilförare var full eller knappade på sin navi. Det gör lika ont å förlora en nära, och han/hon kommer aldrig tillbaks oavsätt orsak. Skulle aldrig åkt rattfull, då jag har sätt vad som har hänt med en jag känner. Det gick bra med honom (som tur var), men bilen blev totalvrak och av med körkortet i 2år. Drick hemma eller på krogen å ha kul =) Inte i en bil! "If you have to ask, you can't afford it" Mvh Eivind |
|
|
Jepp!! Måste vidhålla traditionen!! Trevlig helg alla o gör inget som jag inte skulle gjort! =) Sköt om er alla!! Mvh BJÖRN Länk |
|
|
Helg, helg och åter helg! Själv ska jag ägna den åt att organisera om mitt liv och mitt kontor. Iaf kontoret, det behövs verkligen!!! Men ni som kan ägna er åt nöjen, lämna bilen när ni har druckit. Vill som jag tidigare har sagt, se er tillbaka på Forumet efter helgen. =) Goda vänner här ifrån ska bara ha en allra bäst helg! =) |
|
|
HELG!! Tacka gud för det!! =) Efter ikväll så ska jag sova i en månad!! =P Ha en underbar helg vännner och inga fyllekörningar!!! Mvh BJÖRN Länk |
|
mr_xc99 |
måste du 1Björn alltid skriva efter Liittel saken ? lite jobbit bara men aja |
|
Ibland skriver han före med! Han startade ju tråden! ;) Ha en bra helg! =) |
|
|
mr_xc99: Jobbigt?!? På vilket sätt är det jobbigt för dig?? Jag precis som många andra här försöker knuffa fram tråden innan varje helg. Men om det nu stör dig så kan man ju skita i det?!?! Vi lever i en fri värld så det är ingen som tvingar dig o läsa denna tråden om du inte vill?!?! Mvh BJÖRN Länk |
|
mr_xc99 |
ser att du har glasögon , men du kanske inte hade dom på dig när du läste det jag skrev, så ta på dig dom o försök igen ;) |
| Mr__xc99: Tycker att du lägger dig på en löjligt låg nivå som varken passar dig eller detta forum. Tagga ner!!! | |
mr_xc99 |
ja men gråt |
|
Orkar inte komentera dig mr_xc99!! Det du skriver tala mest om vad du är för person..... Mvh BJÖRN Länk |
|
| folke läste det du sa! och blev nästan ledsen! har du någon som helst social komiptens? tror du att dina "skatte pengar" är värt ett skit i detta sammanhanget? | |
| Folke menade väl inge illa i sitt inlägg,han menade antagligen att det är inte bara alkoholen som orsakar tragedier i trafiken.Så kör försiktigt och var rädd om varandra i trafiken. | |
|
Länk De hann inte ens komma till det roliga! Ta det lungt i helgen och annars med vänner. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.