AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
6.338

Don´t Drink And drive

Sida 2 av 5
Håller på 1Björn. Denna tråden är värd att puttas upp ofta.
Så govänner, glöm inte och ha en bra helg! :)

Eller så kan man göra som svägerskan och jag igår. Ta en tur med hunden och GÅ förbi den lokala puben och ta en bira eller två! :)

Ha det gott vänner! ;) Ni vet vilka ni är!
Det är ju helg återigen! :)

Ha det bra vänner!
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Jepp det är helg igen så kör lungt vänner!! :)

1BJÖRN
Länk
Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
Dax o knuffa upp länken igen!! Det är ju helg mm!!
Kör lungt!!

1BJÖRN
Länk
Håller med Big B! =)

Det var kul att se pärlan på Elmia! ;)

/A
Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
Fick en bra parkering ju! Bara trist att bilen aldrig varit så skitig under min ägo!! Men jag så att den syntes bra ändå!! =)

Kör lungt!!

1BJÖRN
Länk
Denna tråden har ju spårat ur lite, men nu gör jag mitt bästa för att rätta till det hela =)

Har spenderat större delen av eftermiddagen på jourläkarcentralen med min yngsta brorsdotter som hoppat studsmatta lite vilt. Det var mkt folk och vi fick vänta länge. Mitt i allt ihop kommer en polis in och säger till personalen att de kommer att ta in en person som ska testas för alkohol och droger. Vi som sitter i närheten förstår av samtalet att personen har blivit stoppad i sin bil. En stund senare kommer polisen tillbaka in tillsammans med sin kvinnliga kollega och med sig har den en uppenbart påverkad kvinna i 40 års åldern. Den påverkade kvinnan har problem med motoriken och talet är sluddrigt. Hon är dessutom högröstad och allmänt vulgär och otrevlig mot allt och alla. När poliserna ber henne att lämna urinprov börjar hon gapa om polisbrutaliet och annat lika virrigt. Tillslut får den kvinnliga polisen följa med henne in på toaletten för att hjälpa henne. Därefter tar de in henne för blodprovstagning och de ord hon skrek därinne vill jag inte ens nämna i text. Men hon lugnar ner sig efter många om och men.
Den manliga polisen kommer ut efter en stund och sätter sig bredvid oss och man ser hur trött han är. Min mkt öppenhjärtliga brorsdotter tittar på honom, ler, och säger att "Den där tanten är bra tokig som tror att hon kan köra bil när hon inte kan gå!" Han ler tillbaka och säger till henne att det har hon helt rätt i.

När till och med en 5-åring fattar att man inte ska köra bil om man inte kan gå rakt så kan man bara förundras över att vuxna människor inte gör det. Tydligen hade det bara varit en tidsfråga innan hon hade råkat ut för en olycka. Dessutom stoppade de henne i ett villaområde där jag vet att det finns många barn. Gång på gång får dessa människor dessutom göra det! Jag blir så ledsen och rädd när man hör om det. Man kan bara hoppas på att denna kvinna vaknar upp och hittar ur sina problem innan det är försent, för någon annan!

P.S. Brorsdottern hade inga brutna ben utan bara en mkt kraftig stukning och var grymt besviken på att hon inte fick stanna kvar och köra rally med rullstolen i kulverterna =)
nu är de mer eller mindre helg, så därför kastar jag upp tråden ;)

316i - När du inte har råd med annat ;)
Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
Bra Patrik!! Håller fullständigt med!!

Kör lungt i helgen vänner o deffenitivt nyktra!!

Mvh BJÖRN
Länk

Bra jobbat killar! =)

Ta det varligt go vänner och håller på vägen. Och ni som ska köra så det ryker på Knutan på söndag, snälla ha roligt för mig också. Tänker på er när jag står och plåtar konfirmander!

Vet att det inte är helg än men hittade en grej när jag läste tidningen på nätet. Tänkte att den passade här!

Länk
Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
Knutan var en höjdare trots att jag missade förarmötet o fick inte köra!!=( Men jag hade roligt ändå!! =)

Det kommer fler tillfällen.......Ha det bäst! =)

Mvh BJÖRN
Länk

gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Passar på att göra ett 'mitt-i-veckan-lyft' av tråden med en färsk skräckhistoria ur livet:
Särbons sons bäste kompis, 19 år, var på fest nåstans ute på vischan i lördags. Framåt midnatt fick han för sig att han skulle till krogen, och satte sig i bilen och körde trots att han var rejält på sniskan. Efter att ha passerat en taxi i tokfart, kom han utanför vägkanten på något sätt och voltade tre varv innan han landade på en åker. Han minns ingenting från ungefär kl 7 på kvällen, tills han vaknade på sjukhuset morgonen efter med späckt käke, skrubbsår i hela ansiktet och lite öm i kroppen.
Jag har sett bilen, det är inte en hel pryl på den. Grabben hade en sagolik tur, men jag hoppas innerligt att polisen tog blodprov ordentligt så han blir av med körkortet och blir fälld för rattfylleri.
Ett litet hopp i eländet är att hans kompisar tycker han var en idiot som körde på fyllan. Hoppas ingen av dom gör det igen!

/// Gunnar E.

P.S. Det var ingen BMW som gick åt, utan en halvrisig Chevrolet Corsica - ovanlig i Sverige förvisso, men inget att gråta över. Grabben fick 500 spänn för skrothögen av en privat skrothandlare.
Med tanke på vilken dag det är idag så tar jag mig friheten att lyfta tråden.
Var försiktiga på vägarna så får vi hoppas att kvällen passerar obemärkt i statistiken...

Mvh Elvis
Bidrar, min vana trogen att hålla den tråden aktuell inför helgen. Ja, vi tjatar, men det är det värt. =)

Ha super gott i helgen vänner! ;)
Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
Yes box!! Helg igen o håller med alla andra!! Tat lungt o kör så ingen blir skadad!

Trevlig helg!

Mvh BJÖRN
Länk

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Om det hade med alkohol att göra eller inte vet jag inte men nämner det ändå.
Igår var det en bil som voltade på valhallavägen i Sthlm! För er som inte känner till den så är det en 50-sträcka inne i stan med ganska mycket trafik. Man undrar ibland hur folk lyckas...

Hur som helst, kör lugnt och nyktert.

/Anders
Länk
Anders: Alternativt; promenera lugnt och onyktert. ;-)

Mvh Elvis
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Går alldeles utmärkt. Låter nästan roligare också..
Om man inte fått låna en M3CSL eller nåt annat roligt över helgen. Då håller jag mig gärna nykter hela långhelgen! :)

/Anders
Länk
Hehe, jo, det såklart!

Mvh Elvis
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.