|
|
|
|---|---|
|
jag har tänkt att införskaffa en M3 coupe från -95 och bakåt. Mina undringar ligger i vad man bör titta efter på en sådan förutom S-bok och allmäna saker. MVH Erik | |
|
Herregud.... Sök...snälla, denna fråga är säkert ställd 1000 ggr.. Sök på M3 AND köpråd t.ex! /Klas |
|
|
Det är väl kanske inte så lätt att veta när det är första frågan man ställer, det räker väl att upplysa lite vänligt om att den funktionen finns!! PB |
|
|
Välkommen till forumet, sq@ace! Om du följer mosses råd och söker efter köpråd så lovar jag att du hittar det du behöver och lite till. Lycka till! Jens |
|
| då gör jag det. | |
|
Men du Mosse , du behöver inte skriva så otrevligt, alla har inte över 1700 inlägg och vet hur man använder forumet, sq@ce har 2 inlägg. Välkommen till forumet sq@ce och lycka till med ditt M3 Köp ! Mvh Hawar |
|
|
frågan är om man ska gå på en fin väl omtagen 328 iväntan på en underbar 3.0 m3? tackar för välkomnandet till sist. |
|
|
Hej Sq@ce och välkommen. Om du ska ha en fin 328:a med m-optik och allt de där så kostar dom lika mycket som dom billigaste 3.0:orna. Givetvis är M3:orna dyrare att äga. Men roligare också och en helt annan bil. Men de är klart..det är säkert inte dumt och ha en 328:a innan..då vet man lite om vad de kommer kosta osv. Valet beror på om du har bråttom med en M3:a + din ekonomi. Lycka till..sköna bilar bägge 2. ///M3 |
|
| jag väljer nog en <--10 000 milare med ruggigt skick över alla punkter än en 3.0 med 18k på mätaren.men m3an lär ju vara en underbar kör maskin. föresten,De är väl någesådär fart i 328an? | |
|
En m3:a köper man för att man bara måste ha en sådan. Ska du vara förnuftig så är en 328 säkert ett bättre val men också ett mycket tråkigare. Men visst är en 328 en fin bil med hyffsad prestanda, men mot en m3:a har den inte mycket att komma med. Mvh Jens BMW CS # 5080 Min bil: Länk |
|
|
Som Jens skriver. 328:an är en väldigt skön bil. Dock är det ju inte bara prestandan som skiljer. Det mesta är bättre och starkare på M3:an. En orginal 328:a är ju inte direkt snygg heller (min åsikt). En sak till: Kolla dig INTE blind på milantalet. Kan faktiskt finnan väldigt fina och välutrustade ex som gått lite längre till bra pris. Som jag sa: Tycker just nu att en M3:a verkar vara ett mer fördelaktigt köp. OM man nu väldigt gärna vill ha en. En snygg M3-stylad 328 är i samma prisklass ca. Till sist: 0-100 kommer du inte märka massor...men efter det.. 328:an är inte i samma division ens. Satsa på en fin och väldokumenterad och välservad M3:a du. Lycka till. ///M3 |
|
|
de faller från och till med m3 eller inte. de är klart draget är betydligt bättre i m3. Sen vore de skoj att ha en ordentligt åretrunt bil med som i 328.jag är ju inte jätte såld på M3 de är ju där porblemet ligger. Har en Mercedes coupe med rak 6:a nu och de är något likande i styrka jag är ute efter. Jag får nog försöka provköra en m3 innan jag bestämmer mig. |
|
|
Hej, Det är nog en god idé att provköra båda bilarna så får du se skillnaden, sen tycker jag som M3_LOVER stirra dig inte blint på miltalet, en M3 med 18000 mil på mätaren kan mycket väl vara i fint skick. När bilarna börjar bli 10 år är det inte längre miltalet som är så viktigt utan skicket. Det finns M3 med 18 000 mil som är i fint skick och det finns M3 med 9000 mil som är i jättedåligt skick. Kolla dokumentation och om service är gjort. 328 har bra med kraft också, men allt är relativt. Det beror på vad du jämför med. Lycka till ! Mvh Hawar |
|
| de blev inge lättare att råd fråga här direkt hehe men de är kul att ni älskar era modeller. inte de lättaste att få tag i provkörningar heller. ha de | |
|
Det är ganska lätt val igen, allt handlar ju om ekonomi här. M3:an är mycket roligare = kostar mer, kanske tråkigt att vinterköra den. Jag kör inte min B3:a på vintern. 328 är en jättefin bil som inte alls är i samma kaliber som M3 = Kostar mindre att undehålla. Så, är du beredd att lägga ut de pengar en M3 kommer att kosta så kommer du ha en av världens roligaste bilar. Mvh Hawar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.