|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Har som nämns ovan stoppat tillbaka motorn i min 325 efter att ha renoverat den samt stoppat dit stressfläkt också;) Hur ska jag lyckas lägga upp lite bilder här på sidan? Kan jag skicka dom till nån kanske som sedan gör en länk? Själv är man helrutten med datorer så lite hjälp vore nice!? | |
|
... |
|
|
På www.saab4fun.com finns det en bilduppladdningsfunktion... __ Letar vita framblinkers! |
|
| Okej! Ska försöka fixa det! | |
| Christian L: Kul att den är på plats igen! Får man lov att fråga vad du har betalat för hela motor-renoveringen? Vev- ramlager, ringar och pumpar eller? | |
|
gå in på www.picturecd.com o registrera dig sen kan du lägga in bilder Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i |
|
| MardiN: Kommer inte ihåg exakt vad det har kostat men jag ska göra ett försök: Ramlager: 1020:- helsats/motor. vevlager 120kr/st. vevstaksbultar typ 150-200:- topplocksbultar ca 250:- kolvringar och vippor kostade tillsammans typ 3000:- från customracing, det andra köptes på motornord... sen har jag fått hem diverse packningar och tänddelar idag för ca 2000:- topplockspackningen är från köhler och kostade nätta 3000:- 3-lagers stållammel:) Sen är det säkert nåt mer smått som jag glömt!? | |
| Vad gjorde du åt stålpackningen? | |
| Vad jag gjorde åt stålpackningen??? | |
| den passade ju inte | |
| Nej just det! Jo en dremel multi fanns väl till pass, så det fick filas upp lite grann vid ena styrning bara... Men nu sitter den på plats!Satte dit kamrem och lite annat idag, så nu ska det på intercooler och avgassystem, sen blir det inkörning med lågt laddtryck. Efter inkörningen blir det andra spridare, värre koppling samt ett smt6... Hoppas allt funkar bra bara,. men det borde göra det:/ | |
| vad använde du för lim till packningen? hur går d me bilderna, maila k1mzo så kan han lägga upp dom på en riktig server om du inte hittar nå annat | |
| Jag använde locktite... hittade dock ingen "spray" variant av det limmet så det blev nåt annat sårts packnings lim, men det borde duga? Jag la upp min bil på läsarnas bilar igår kväll så den kommer kanske upp idag! | |
|
går det inte å göra en länk från galleriet:läsarnas bilar hit? Säg hur jag ska göra så ska ja göra ett försök! |
|
| ??? | |
| Länk | |
| Tack! | |
| Ventilkåpan är inte rosa som på bilden i mitten om någon undrar;) | |
|
limmade du imellan alla skivorna på packningen? |
|
|
Nej inte emellan!? Skulle jag gjort det eller? :/ |
|
| Packningen består alltså av en stålpackning och sedan två vanliga på vardera sida om den,. dom är ju dessutom nitade ihop så! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.