|
|
|
|---|---|
|
Hej! Undrar hur många remmar där finns som man bör byta med jämna mellanrum i en 325i e36? Har nämligen haft den på sercice precis, inspection II...han sade att remmarna började bli torra. Men där sitter väl kamkedja på den eller?Nån som vet vilka remmar han kan mena? Tackar | |
| Rem till AC eller den till generator,vattenpump kanske.. | |
Andie_83 |
Du har kamkedja på din bil ja. Som Mattias090 säger så har du rem till eventuell AC och till generator och vattenpump MVH //Andy msn: andy_tibab@hotmail.com |
| Måste också byta mina remmar, är det svårt och ifall man lämnar in hur mkt går det på? | |
| Remmarna byter du lätt själv , det sitter fjäderbelastade spännare på både remmen till ac n och remmen till gen , servo och vattenpumpen. Har du möjlighet att hissa upp bilen lite e det ännu lättare. En verkstad gör det på ca 5 min. | |
| Kamkjedjan behövs sällan bytas eller? | |
|
Man hör om det rasslar ifrån kedjespännaren eller kedjan, men det är sällan något måste åtgärdas innan 30000 mil kanske... ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
| ingår inte byte av drivremmar i insp 2?? | |
|
Tacksam för svaren! Låter som om man kan fixa det själv ju. Nä remmarna ingick tydligen inte men det trodde jag inte heller...men däremot trodde jag att de bytade microfilter på insp II men det ingick inte heller sade han...ska det inte göra det? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.