|
|
|
|---|---|
WIKING |
Finns det inte någon sekventionell låda som passar på S14 Tips + Priser ???????? KÖHLER 2,5 |
|
Sellholm i Köping har sekventionell låda till S14. Lika dan som Jocke Salhin har i sitt monster. Men det kanske finns mindre extrema också. Ring och hör med dom. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 (Bygger pulssplitt grenrör till M3 E30) |
|
|
Har för mig att dom lådorna kostade en bra bit över 200 000:- |
|
WIKING |
Jo dom är inte billiga, Köhler hade en hemma för 110+ men jag hade tänkt mig en begagnad. Det måste väl inte vara till just BMW man kan väl göra en adapter till en annan låda, Har hört priser på mellan 40-50.000 för en beg i England i bra skick. KÖHLER 2,5 |
|
Jag kan ordna en för c:a 30 000:- Men den behöver en adapter. www.reptil.nu |
|
|
...den e ny alltså. www.reptil.nu |
|
WIKING |
Kontakta mig. KÖHLER 2,5 |
|
Det har funnits någon som tillverkat lock till Volvo:s M45 växellåda som ger sekvetiell växling. Vad jag har förstått har denna passat på en "vanlig" M45 dogbox. Tror att Sellholm tar ca 15000:- för en M45 dogbox med "vanlig spak" och vad detta lock kostar har jag ingen aning om... Då behövs naturligtvis en adapter samt lite mixter med att få dit en volvolåda, men inte alls omöjligt. Säger inte att det här är den bästa varianten, bara en möjlig väg att gå. //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
|
var inne på samma tanke. Länk <-- de säljer sek.lock! INte så dyrt alls. Men det är väl inte "äkta" sekventiellt va? För man måste väl frikoppla innan man slänger i nästa växel? Är väl inte bara å dunka i dem?;). Mvh Uffe |
|
|
Har du en dogbox låda behöver du inte koppla, bara lätta på gasen och klappa i nästa växel bestämt. 12000:- för en ombyggnadssats, inte dyrt? Vi har en Hewland låda på rallycrossbilen och den har Getragmönster så den passar direkt på sprängkåpan till S14. _______ //Niklas |
|
|
Som Koni skriver, man behöver inte använda kopplingen med en dogbox. Det låter manligt när man skjuter i växlarna. Killen jag åker rally med har en dogbox och fränast är nog nerväxlingar när vi närmar oss ett vägbyte. Från fyran till trean till tvåan till ettan. Ingen koppling, bara hård broms och ett bestämt grepp om spaken. Klonk-klonk-klonk... Ett hårt metalliskt ljud som måste upplevas. |
|
|
Som rallyfantast och senare iår även rallychafför så vet jag hur de metalliska ljudet låter;).. Men, jag har nog inte hjärta å bara trycka i dessa växlar, sliter på de fina grejjerna;).. Mvh Uffe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.