AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.083

instrument fel på bmw 735ia-87

ka
4
kai P
523im touring -07
jag har problem med tank.tripp,ekonomi och tempmätaren,jag bytte kondingar i somras och allt var frid och fröjd sedan helt plötsligt dog det bara varv räknare och hastighets mätare funkar och alla lampor,kan det bero på dåliga kondingar eller något annat.

Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Du kan ju ha fått något glapp i anslutningarna? Öppna upp och spruta lite kontaktsprej på alla anslutningar och se om det löser sig.

///Jesper

BMWCS #5494
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Vad var det som "helt plötsligt dog det bara"?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
ka
4
kai P
523im touring -07
dagen innan fungerade allt som det skulle nästa morgon när jag startade bilen så fungerade inte tripp,temp, tank,ekonomimätarnaoch displayen för växellådan så man ser vad man har för växel i , det värsta är att temp och tankmätaren inte funkar

Buller
Hejsan!
Detta har inget med dina kondingar att göra, dom styr
bara tripmätaren. d.vs. att den håller tripmätaren när du stängar av motorn.
Det som kan vara felet är troligen en kontaktfel mellan dom kontakter som anslutes till instrumenten

En gång BMW alltid BMW
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Fungerar belysningen bakom dem? Syns det något om du lyser på displayen med en lampa?

På min E32 ville inte ibland inte belysningen bakom tripp och automatläget tändas innan jag bytte kondingar, så dessa spelar visst in här.

Men kolla först kontakterna. Det kan också vara en av dina lödningar som har pajat mm.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Precis samma fenomen drabbade mig för några månader sedan. Jag lödade om några tveksamma lödningar och det har fugerat sedan dess....

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Visa användare
250
LepriconXL
528i Touring 98
Min hastighetsmätare fugerar liksom inte ibland när jag startar min beemer Stänger av eller bara kör nån stund (halv timma eller kvart ) då går den igång?!? Va fasiken är detta?

G-Nig
Ras.mus
bor du i närheten av malmö eller har någon kändis där så har de precis fått in en 735 -87 där med instrument i... Brukar kunna få det billigt.

www.returbilen.se tror jag adressen är dit.

Bilen står precis till höger när man kommer in.

Såg nu att du kommer ifrån norrland (norr om hallandsåsen).. Så det får kanske bli nån kompis.
Ras.mus
bor du i närheten av malmö eller har någon kändis där så har de precis fått in en 735 -87 där med instrument i... Brukar kunna få det billigt.

www.returbilen.se tror jag adressen är dit.

Bilen står precis till höger när man kommer in.

Såg nu att du kommer ifrån norrland (norr om hallandsåsen).. Så det får kanske bli nån kompis.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.