|
|
|
|---|---|
Kockjäveln |
När min bil blir varm så dör den ibland. Får rulla in till kanten och starta om den. Oftast går den igång igen, men ibland gör den inte det. Då får jag gå ur och pilla på slangen där tempgivaren sitter. Tror det är den, sitter under insuget. Då brukar den starta. Men det är ju superirriterande att bilen dör då och då. Är det någon som har koll på vad det är för slang den sitter på eller vad det kan vara för fel? |
|
har du kollar termostaten?? Enkelrikta Öresundsbron! |
|
svintoleffe |
Tempgivaren sitter på termostat huset. Exakt vart sitter dne där givaren du snackar om.? NO TURBOSHIT-JUST REAL POWER MVH Leffe |
Kockjäveln |
Det kommer en slang från undersidan på insuget, på sitter det något som ser ut som ett gammalt soppafilter till moppar fast svart, där sitter det en kontakt. Sen går slangen vidare till nån annan burk som jag inte vet vad det är ännu. En polare ska göra kompprov och kolla lite på det där imorgon. Får se vad han hittar. han brukar vara en rackare på bilar |
svintoleffe |
Oki, det sitter ett par slangar till den saken, som jag tror är någon form av värmeväxlare. Se till så att den sitter fast riktigt. Jag hade problem med den på 325 jag kör, jag tappade allt ifrån 1-3 cylindrar, det visade sig att den hängde ner en slang och tog tjuvluft in då. Hoppas vi menar samma sak. NO TURBOSHIT-JUST REAL POWER MVH Leffe |
Kockjäveln |
Nu har vi gjort komp prov, det var kanon. Inga problem där. Men innan jag åkte iväg kom jag på att förut så råkade jag varmköra bilen med luftmassemätaren bortkopplad, och kopplade in den när bilen fått lite tempratur. Så jag kopplade bort den nu när bilen var kall, och satte tbax den igen innan jag åkte. Har läst nånstans att man nollar den eller nått på d viset. Nu dör den inte längre. Men den misständer ibland. Ska ut på ordentlig provkörning nu. Stiften var helt vita ocg såg inte så fina ut, så dom ska jag byta och se om det blir bättre med. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.