|
|
|
|---|---|
|
Hadde tänkt att svarva mina kolvar och oringa blocket men sen kom jag på att man kanske kan bara oringa och sen köra med en kraftigare koppar packning??Oringningen gör att man inte får oönskad cylinder tryck då borde de funka med packningen??? Det gäller en m20 motor!! MVH | |
| ?? O-ringningen har väll inget med kommpet att göra? det är väll till för att "hålla" i packningen så den inte ska paja. eller va det de du menna? | |
|
Oringningen gör att jag inte blåser toppen samt packningen,då kan man ju kompsänka med packningen utan att oroa mig för toppen!!! Blir detta driftsäkert alternativ??? Exakt!! |
|
| Hur blir det med kamrem och sånt när man höjer upp toppen någon millimeter? | |
|
Orginal packningen är 1,7mm tjock om kompet är 8.8.1 så behövs det inte så mycke... Ska inte ladda mer än 1bar på en 16t.. |
|
|
oringning är för att förstärka trycket på topplockspackningen och inget annat, toppen i sig blir inte hjälpt av det. Vidare så blir kompet inte annorlunda heller. Driftsäkert är det iaf. Kamremmen borde det inte bli några problem med för ett par mm, är ju bara att ändra på spännaren. Ska du "bara" ladda 1bar, så behövs det inte nån annat än läät svarvade kolvar. // Gunnar ---- mina bilar -- Länk och annat :) |
|
| något som är riktigt säkert är en stålpackning med gummitätningar för vatten o oljan och sen slitsad och med rillor i toppen o blocket precis som på diesel maskiner garanterat tätt om det är rätt grejor och det tål enorma tryck. | |
|
Kan aldrig tänka mig att det är bättre än o-ringning, glöm inte att en diesel har typ dubbelt så många bultar i toppen mot en otto. Glöm inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
svintoleffe |
Servas Det som gör att dom har fler bultar, det är för att dom har så ruskigt hög kompression i en disel. Så skulle dom inte ha bultarna då ryker nog packning på en gång. NO TURBOSHIT-JUST REAL POWER MVH Leffe |
|
Jo, det är ju de ja menar, du ökar ju trycket om du har mycke ladd. Så om man hade lika många bultar på en otto som en diesel så skulle nog problemen med trasiga packningar bli mindre Glöm inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
| sök sök och sök, du måste ha ställbart kamdrev, samt att squish kanten blir fel med tjockare packning | |
|
Japp du måste ha ställbart kamdrev! Kamtiderna blir helt fel, spännaren har inget med det att göra! HELLRE OMKOMMEN OCH BORTKÖRD ÄN BORTKOMMEN OCH OMKÖRD |
|
|
Fan det blir lättare att svarva av kolvarna:).. Tackar för alla svar....... |
|
|
Svarva av kolvarna och o-ringa blocket när du likså håller på Glöm inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.