|
|
|
|---|---|
|
Tjena grabbar. Jag va säker på att mina bromsar va slut.. dels för att varningslampan lös ett tag. Men sen också för att om jag lät bilen krypa så knarra en metalliskt ljud från "vänster fram" tror jag att det är.. låter som att det kommer från det hjulet. Ännu värre.. När jag ligger i ca. 50 så helt plötsligt kan det komma ett ENORMT! metallistk ljud.. det skriker lixom. ligger på i ett par minuter o sen plopp!! så är det borta tills några dagar senare.. men krypkör jag så knarrar det metalliska ljudet igen. Igår satte jag på mina 18 tummare och på däckverkstaden så konstaterade dom att mina bromsar såg ok ut. Jag luska runt där i hjulhusen o kunde inte sen nåt skumt heller. Några förslag på va detta kan vara? | |
|
Provade backa.. men då hörs ingenting.. däremot framåt.. Skumt skumt skumt =X |
|
| Det kan kanske vara en liten sten som fastnat mellan bromsskivan och bromsoket? | |
joamob |
Jag har också haft detta symtom, och troligtvis var det en sten/gruskorn som orsakade detta Jocke |
|
Grus mellan Bromsskiva och skyddsplåt, riktigt iriterande. Ett riktigt Minus till BMW. ( Detta är minus nummer tre till BMW konstruktörerna. 1. Skrammel 2. Plastdetalijer (har fått byta fem olika delar bara på min E39 3. Grus mellan bromsskiva och plåten. ). Länk |
|
Måsen |
Har varit ute för samma sak, en sten mellan skiva/plåt. Det hördes flera kvarter bort när jag körde. Till slut så pulveriseras stenen eller nöts ner till den åker ut av sig själv. Jag hade dock inte lust att vänta på det, så bort med hjulet och pilla med diverse små verktyg... /Mattias |
stefannorr |
Tror på någon sten med,testa att backa en längre sträcka. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.