|
|
|
|---|---|
magmo |
Hej! Söker vilka verktyg jag behöver för byte av olja på en manuell låda (E39 528iT). Vet att skruvarna till tappning & fyllning är av typen M24x1,5. Men är det insex eller vanlig sexkantnyckel? Var och en har sitt eget helvete! |
|
På min var det insex. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
magmo |
Hmm! BMW hävdade att det var 17mm utvändig? Blir till att ta med båda modellerna. Var och en har sitt eget helvete! |
|
Skall vara vanlig sexkantsskalle (kan stämma att det är 17mm) för både avtappning och påfyllningspluggen (är samma typ av skruv till båda hålen)! Däremot är det insex i bakaxelpluggarna. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Nu blir jag osäker... kan jag verkligen minnas så fel? Har iofs släckt 2 gröna sen servicen. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
magmo |
Det var 17mm ringnyckel på både tappen & påfyllningen. Och lådan känns nu betydligt mjukare i växlingarna. Var och en har sitt eget helvete! |
|
Seniliteten verkar sätta in tidigt... ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
magmo |
Magnus M = mycket bra namn. Tur att jag valde ett annat alias då jag heter Magnus Möller |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.