|
|
|
|---|---|
|
...går det att rubba bort dessa? Det gäller ej större stenskott utan väldigt små, el ja känns knappt med nageln. De har bara skalat av en liten bit av klarlacken så det är inga grova. Bör gå att polera antar jag alt. rubba och sedan på d lite grövre fylla i med klarlack + våtslipa och sedan polera? Någon som har erfarenhet av detta och kanske har bilder på resultatet? Har nyss lackat om huv pga. stenskott och har redan fått några till FÖRBANNA*E stenskott. Ny bild 18 Jan- Länk | |
|
Det finns ju firmor som bara håller på med att fixa stenskott. Läs i reportaget om bilvårds kvällen på Stockholms Bilvård där ett sådant företag presenterade sina tjänster som jag förstått det. Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
|
wendtan: Ang träffen på Stockholms Bilvård så var det ett företag som tog bort parkeringsbucklor inte stenskott. /Rickard |
|
|
Har pratat med sthlm bilvård men d rekomenderade att fylla i färg el omlack. Har ingen lust med detta och skulle vilja köra endast klarlack el rubbing/polering för minsta risk för färgskillnad. Ny bild 18 Jan- Länk |
|
|
Rick: Nu menade jag fjoårets träff Länk Företagen är listade längst ner på sidan. Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
| Soki: Även ett nytt klarlack ger nyansskillnad. Dessutom går det inte att endast slipa bort den skadade klarlacken | |
|
wendtan: Ok, borde kommit ihåg det, var även på den. Men men minnet sviker när man blir över 30... ;-) /Rickard |
|
|
bjoerck: Men tex repor går ju att polera bort varför inte samma med stenskott om de är väldigtsmå? Känns surt att behöva omlacka igen....=/ Ny bild 18 Jan- Länk |
|
|
Om de nu bara e klarlacken som "chippat" o själva färgen klarat sig o fukt inte hunnit krypa in under klarlacken så tycker man att ett proffs borde kunna sandpappra ner mycket försiktigt o sen "airbrusha" på me lagom klarlack lite våtslip o sen polering...Borde funka utmärkt...Fanns ju en tråd om en kille som gjorde nåt liknande polerings jobb på en E65:a Länk "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
Dawwe: Yes det var därifrån jag fick inspiration. =) Det vita från stenskotten försvinner när man lägger på klarlack så jag hoppas att det funkar. Ny bild 18 Jan- Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.