|
|
|
|---|---|
|
Jag måste få berätta om en upplevelse jag hade med min 750iL i somras. Jag har en kula på bilen och jag hade lånat en släp av en bekant för att köra ris till återvinnings-centralen här i Umeå. Släpen är en stor släp med kåpa, jag tror att det är den största släp med kåpa utan dubbla hjulpar som finns att uppbringa. Man parkerar lätt två snöskotrar på den och stänger kåpan. Hur som helst, på vägen från återvinnings centralen stannar jag för Rött ljus, och bredvid mig stannar en ljus Volvo 740 Turbo med tre unga killar med keps. De kikar på mig, flinar och varvar motorn ordentligt och det lät snarare som om de hade stuprör istället för avgassystem. De släpper upp kopplingen ett par gånger så att deras bil rycker till lite.. Jag sitter lite coolt i min bil och "ignorerar" dem, men jag lägger i sportväxeln och trycker ur ASC:n (Har för mig den accar bättre utan asc). När ljuset slår om till grönt så fäller jag plattan i botten och jag hör hur Volvon brevid skriker av motor som bara vill... Volvon rycker i starten och deras passagerardörr hinner väl upp i höjd med mitt framhjul när jag börjar få fart vi ligger jämsides så någon sekund och sedan drar jag iväg... Jag tror att han växlade där nån stans vid 90-100 för då tappade han helt. Efter ett sådant rejs så slutar "grönvåg" att fungera så jag får stanna vid nästa rödljus igen. Volvon hinner upp och jag ser hur passagerarna i Volvon vrider sig i gapskratt och killen bak ger föraren en liten smäll på huvudet.. Det såg ut som om föraren försökte gömma sig bakom ratten, och när det slog om till grönt så stod han kvar, han väntade till jag smugit iväg innan han smög efter... Kan inte vara roligt att bli ifrånåkt av ett ekipage med både bil och släp.... | |
|
Härligt! Läs Dodgers inlägg om husvagnsrace på: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Just därför är jag på jakt efter en sån släde som du har! Underbar känsla |
|
|
Oh ja, jag garvar åt det lite nu och då fortfarande, man lever länge på en sådan upplevelse. Inte samma sak som Volvon, men förra veckan ser jag i backspegeln en bil som kör extremt fort genom samma rondell som jag precis har passerat genom och när han börjar vara ikapp mig så fäller jag plattan.. Men icket att jag lyckades dra ifrån honom hans front satt som fastklistrad brevid min bakdörr... När det börjar gå fort... riktigt fort så blir jag tvingad att släppa eftersom en Audi har parkerat i 90 i mitt körfält så han får passera... Då ser jag ett det var en BMW 750i... Han må vara förlåten.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.