|
|
|
|---|---|
| Har ett smutsigt filter stor betydelse för min bensinförbrukning? Öppnade och kollade idag och det var väl lite skit som hade satt sig där om man säger så... Men drar den mkt mer när det är "lite" smutsigt.... | |
|
vilket filter kollade du?? Bränsle filter kan gör att bilen går dåligt p.g.a. bränsle brist Luft filter kan höja förbrukningen och sänka orken Oljefiltet på verkar inte så mycket Sen har du ju Kupé filtrena men dom är ju mest för det personliga välbefinnandet... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
På förgasarmotorer så kunde ett igensatt filter fungera som choke med högre förbrukning som följd. En insprutningsmotor har både luftmängsmätare och lambdasond som reglerar efter faktiska förhållanden. Där fungerar ett igensatt filter som en spärr/strypning så du inte kan "ge full gas" så resultatet blir oftast lägre bensinförbrukning genom att du inte kan få ut all effekt. |
|
| Ursäkta mig för att jag formulerade mig uselt, jag menade givetvis luftfiltret ;). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.